وجود علما عامل وحدت بخش و تقریب بین مذاهب است

8:50 - 06 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۷۴۹
علیرضا رشیدیان گفت: وجود و حضور علما و بزرگان دینی برای پاسخگویی به مقلدین، ارتقای ارزش‌های دینی و معنوی و خودسازی حجاج، ایجاد وحدت بین برادران مسلمان، تقریب مذاهب، اتحاد و همدلی بین نهله‌های فکری بسیار مهم و ارزشمند است.

وجود علما عامل وحدت بخش و تقریب بین مذاهب استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، رئیس سازمان حج و زیارت به همراه حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به بیوت جمعی از آیات عظام و علما رفتند، طی این دیدار‌ها افزود: وحدت و انسجام بخشی بین مسلمانان از مهمترین اهداف دینی و وصیت نبی مکرم اسلام و از جمله اهداف محوری حج است.


وی تصریح کرد: در این میان علما و بزرگان جوامع اسلامی با تاکید بر وجوه اشتراکی و پاسخگویی به شبهات موجود مقوم این وحدت و اتحاد شوند.


وی اظهارکرد: ارج نهادن به علما در واقع تجلیل از علم و فضیلت است و باید به این امر توجه ویژه شود.


رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گزارشی از عملکرد این سازمان در حوزه برنامه ریزی‌ها و مذاکرات حج و فراهم سازی مقدمات کار و نیز اقدامات صورت گرفته از شروع عملیات اجرایی و اعزام زائران تاکنون در این جلسات و دیدار‌ها ارائه کرد.


رئیس سازمان حج و زیارت و نیز سرپرست حجاج ایرانی طی این دیدار‌ها به بیوت حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، آیت الله سیستانی، وحید خراسانی، سبحانی، حکیم، حسینی حائری، شبیری زنجانی، فیاض، حسینی شاهرودی رفتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *