جلوگیری از ورود یکصد فقره پرونده با راه اندازی واحد سازش در دادسرا

9:19 - 06 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۵۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قویدل از تشکیل واحد کاهش ورودی، پیشگیری، مشاوره و سازش در دادسرای زرند خبر داد و گفت: همزمان با تشکیل این واحد در پنجاه روز اول، یکصد فقره پرونده منتهی به صلح و سازش و از ورود این میزان پرونده جلوگیری شده است.
اورژانس سازش در شهرستان زرند تشکیل می‌شود / جلوگیری از ورود ۱۰۰ پرونده به دادگستری با راه اندازی واحد سازشدادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار داشت: به منظور تحقق و اجرایی نمودن امر پیشگیری در تکمیل بحث قضاء زدایی و در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش ورودی پرونده‌ها با تشکیل واحد سازش در دادسرا از ورود یکصد پرونده به دادگستری جلوگیری شده است.

این مقام قضائی اعلام کرد: در این طرح، شکایت‌های قابل گذشت قبل از تشریفات قانونی و پیش از پرداخت هرگونه هزینه دادرسی از سوی شکات، به واحد سازش دادسرا هدایت می‌شوند و  اقدامات لازم در جهت ایجاد صلح و سازش با قید فوریت انجام می‌پذیرد.

وی افزود: تیم سازش که متشکل از افسران مجرب پلیس، اعضای با تجربه شورا‌های حل اختلاف و با حضور یکی از روحانیون، معتمدین و متنفذین محلی است به موضوع ورود کرده و اکثر پرونده‌ها را بدون مداخله کیفری و با مشارکت مشاورین به صلح و سازش ختم می‌کنند.

قویدل اعلام کرد: در ۵۰ روز اول تشکیل این واحد تعداد ۱۷۸ فقره شکایت به آن ارجاع شده است که خوشبختانه یکصد فقره از این شکایت‌ها با صلح و سازش و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به پایان رسیده است.

وی در خصوص نحوه کار اورژانس سازش در زرند نیز گفت: با استفاده از ظرفیت اعضای شورا‌های حل اختلاف و واحد پیشگیری، مشاوره و سازش می‌توان افرادی همراه با پلیس به محل اعلام وقوع جرم اعزام کرد و حتی المقدور در همان محل با طرفین صحبت و مقدمات صلح وسازش را فراهم آورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *