گام نخست فعالیت تبلیغاتی اهتمام به اصول و ارزش‌ها است/اعتماد مهم‌ترین عنصر در بخش اطلاع‌رسانی است

12:06 - 18 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۵۸۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اعتماد به عنوان مهم‌ترین عنصر در حوزه روابط عمومی و تبلیغات یادکرد و گفت: رعایت اصول و ارزش‌ها ‌اولین گام در فعالیت تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی است و باید این مهم ‌درون کارکنان نهادینه شود تا رفتار آن‌ها بر‌آمده از اعتقادات باشد.
گام نخست فعالیت تبلیغاتی اهتمام به اصول و ارزش‌ها است

به گزارش ، اولین گردهمایی مسئولان تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رئیس بازرسی وزارت دفاع، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران و جمعی از روسای ادارات عقیدتی سیاسی و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به میزبانی صاایران در تالار همایش امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.


بر اساس این گزارش سردار حسین دهقان وزیر دفاع در این گردهمایی ‌ضمن تبیین فلسفه وجودی روابط عمومی و تبلیغات در سازمان‌ها و نهادها از  اعتماد به عنوان مهم‌ترین عنصر در این حوزه نام برد و اظهار کرد: اعتماد در ‌هر مجموعه‌ای منشاء تحول، تغییر، توسعه و پیشرفت می‌شود و این عنصر در فضای شفاف شکل می‌گیرد.


وی با بیان اینکه با شکل‌گیری فضای شفاف در سازمان‌ها، کارکنان مجموعه توانایی انجام هر کاری را در فضای تعاملی خواهند داشت،‌‌ افزود: ‌اگر شفافیت خودش را در معرض دید بگذارد چیزی به عنوان مرز و عنصر جداکننده دیگر وجود نخواهد داشت و هویت‌ها هم نمایان شده و امکان برقراری تعامل فراهم می‌شود.


دهقان با بیان اینکه در فضای اعتماد، ارتباطات و تعامل به طور طبیعی بر مبنای نیازهای واقعی طرفین در سازمان برقرار می‌شود، تصریح کرد: این ارتباط می‌تواند مسیر رشد و تعالی را فراهم کند.


وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اعتماد باید زحمت کشید، خاطرنشان کرد: این طور نیست که اعتماد خودبه‌خود به وجود بیاید بنابراین اولین شرط برای ایجاد این فضا، شفافیت در انجام امور است.


وزیر دفاع از انعکاس واقعیت به عنوان دومین اصل در حوزه تبلیغات و روابط عمومی نام برد و تصریح کرد: منعکس کردن اخبار واقعیت‌های سازمان، اولین عنصری است که می‌تواند موجب اعتماد کند.


وی با اشاره به ثبات و استمرار به عنوان یکی از شروط مهم برای ایجاد اعتماد به سازمان یادآورشد: اگر در جامعه‌ای، اصول و مبانی پذیرفته شده سازمانی رعایت شود این جامعه در مسیر خود هیچگاه دچار لغزش نمی‌شود بنابراین باید اصول، مبانی، ارزش‌های ثابت که در طول زمان دستخوش تغییر، تحول و مستهلک شدن قرار نمی‌گیرد در حوزه تبلیغات و روابط عمومی مدنظر باشد.


دهقان با اشاره به اینکه کسانی که قرار است در این فضا فعالیت کنند باید خود متجلی‌کننده عملی مبانی فکری و اصول سازمانی باشند، تاکید کرد: ‌اگر این اصول در سازمان‌ها مدنظر قرار گیرد فضای اعتماد به سازمان به وجود می‌آید.


وی وجود عناصر فوق‌الذکر را لازمه فعالیت در فضای تبلیغات و روابط عمومی برای ایجاد یک فضای مورد اعتماد جهت تسهیل در ارتباط و برقراری تعامل دانست و افزود: در وزارت دفاع به دنبال ایجاد ارتباط موثری با تمام ذی‌نفعانی که در ارتباط و تعامل با وزارت دفاع باشند، هستیم.


دهقان با بیان اینکه در حوزه تبلیغات و روابط عمومی به دنبال این هستیم تا در یک فضای تبلیغی موثر با تمام کسانی که از وزارت دفاع خدمات می‌گیر‌ند و یا بر ما تاثیر‌گذاری دارند ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: نباید صرفا اطلاع‌رسانی و تبلیغ مدنظر باشد بلکه آن چیزی که وزارت دفاع را به هدف نهایی خود نائل می‌کند باید مورد توجه مسئولان تبلیغات و روابط عمومی قرار گیرد.‌


وی با تاکید بر اینکه دستیابی به اهداف وزارت دفاع در حوزه روابط عمومی و تبلیغات مدنظر است، گفت: اگر قرار بر انجام کار روابط عمومی و تبلیغات است نخستین گام شناسایی ‌جامعه هدف است‌ که در این راستا تمام کارکنان سازمان اولین جامعه هدف محسوب می‌شوند.


‌وزیر دفاع با اشاره به نقش‌ تبلیغات و روابط عمومی در رسیدن ‌وزارت دفاع به اهدافش ‌تصریح کرد: ‌اصول و ارزش ‌در گام نخست فعالیت تبلیغات و روابط عمومی جای دارد و باید این اصل ‌درون کارکنان نهادینه شود تا رفتار آن‌ها بر‌آمده از اعتقادات باشد.


دهقان با بیان اینکه مناسک، شعائر و همه آنچه که در دین به عنوان عمل ارزشی تلقی شده در اصل تقویت‌کننده مبانی فکری و اعتقادی فکری است، گفت: براین اساس، اقامه نماز، ترویج عقاید و معروفات باید در دستور کار مسئولان روابط عمومی و تبلیغات قرار گیرد و آن‌ها نگهبان و حافظ این نگاه باشند.


وی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات و روابط عمومی ایجاد فضای مطلوب و مطبوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم، تاکید کرد: برای صیانت از داشته‌های ‌عظیم و سرمایه گرانسنگ وزارت دفاع این فضا را باید ایجاد کنیم و اجازه ندهیم فضای اعتماد درون سازمان از بین برود تا بنیان‌های فکری در معرض خدشه قرار گیرد و یا افراد به سمت و سویی بروند که ‌با اهدف سازمان زاویه دارد.‌


‌وزیر دفاع با بیان اینکه در روابط عمومی و تبلیغات می‌بایست ‌تصویرسازی قابل قبولی از وزارت دفاع متکی بر واقعیت به جامعه هدف عرضه کنیم، خاطرنشان کرد:‌ اگر توانستیم در این مسیر تصویر درستی از سازمان به جامعه ارائه کنیم باید با تمام توان اعتمادی که به سازمان شده را صیانت‌ و تصویری بسازیم ‌که القاگر یک هویت زنده از وزارت دفاع به مخاطبان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *