استولتنبرگ: ناتو همزمان با آمریکا از "افغانستان" خارج می‌شود

15:20 - 29 تير 1398
کد خبر: ۵۳۴۶۸۶
دبیرکل ناتو گفت: آمریکا و متحدان این کشور صرفا برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان وارد مذاکره نشدند.

به گزارش گروه بین الملل ، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن سخنرانی در کنفرانس سالانه امنیتی در ایالت کلرادوی آمریکا که از سوی انستیتوی آسپن برگزار شد، گفت: آمریکا و متحدان این کشور صرفا برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان وارد مذاکره نشدند.

وی اضافه کرد: ما به طور دائم با «زلمی خلیلزاد» نماینده آمریکا در صلح افغانستان در حال مشورت هستیم و من شخصا بارها با وی در این مورد رایزنی کردم.

استولتنبرگ تاکید کرد: با حضور و حمایت همه اعضای خود به افغانستان رفتیم و در مورد آینده حضور و خروج در این کشور نیز به صورت هماهنگ تصمیم خواهیم گرفت.

دبیر کل ناتو یادآور شد: که بیشتر از زمانی که نیاز باشد در افغانستان حضور نخواهیم داشت و در حال حاضر حضور ما در این کشور برای مشاوره و آموزش نظامیان افغان است.

استولتنبرگ ادامه داد: ما به دنبال یک توافق صلح در افغانستان هستیم و به دنبال یک معامله خروج از این کشور نخواهیم بود، و این به معنای این است که توافق صلح باعث افزایش امنیت افغان ها و همچنین عدم تبدیل این کشور به مکانی برای تروریسم است.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه ما سال‌ها در افغانستان سرمایه گذاری کردیم، اضافه کرد: این به خود افغانها بستگی دارد که دستاوردهای که در این سالها در آنجا حاصل شد را در یک گفتگوی بین االافغانی حفظ کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: توافق صلح بر حضور ناتو در افغانستان تاثیرگذار خواهد بود.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *