نیویورک تایمز: طالبان به جای نظامیان افغانستانی از خانواده آنها انتقام می‌گیرد

17:09 - 22 تير 1398
کد خبر: ۵۳۲۷۵۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
طالبان حتی با وجود گفتگوهای صلح میان این گروه و آمریکا در حال انتقام گرفتن از خانواده نظامیان افغان است.

به گزارش گروه بین الملل ، طالبان حتی با وجود گفتگوهای صلح میان این گروه و آمریکا در حال انتقام گرفتن از خانواده نظامیان افغان است. 

به نوشته نیویورک تایمز، در یکی از حوادث که برای یک سرگرد ارتش افغانستان اتفاق افتاده وی به عروسی خواهر زاده خود دعوت می‌شود، و زمانی که وی خود را برای مراسم عروسی آماده می‌کرده، خواهر زاده وی که نفوذی طالبان بوده، همسر و پسرش را به رگبار می‌ببندد.

این نظامی ارتش افغان می‌گوید: که طالبان به این دلیل که وی در ارتش ملی افغانستان مشغول به خدمت است، از خانواده وی انتقام گرفتند. 

طبق این گزارش، طالبان حتی با وجود گفتگوهای صلح میان این گروه و طالبان در حال انتقام گرفتن از خانواده نظامیان افغان است. 

به نوشته این روزنامه آمریکایی، کشتن مهمان در فرهنگ افغانستان بخصوص در مناطق پشتون نشین بسیار مضموم است و «پشتون والی» که در این مناطق به عنوان احترام به مهمان است برای مردم این مناطق بسیاری بااهمیت بوده که این اقدام طالبان بسیاری از این افراد را خشمگین کرده است. 

عبدالمالک زازی، رئیس شورای ولایتی پکتیکا در این مورد می‌گوید: این موضوع برخلاف فرهنگ و بر ضد اسلام است، در فرهنگ ما کشتن کسانی که به مهمانی ما می‌آید، ممنوع است. 

نیویورک تایمز می‌افزاید: در 18 سال گذشته بسیاری از نفوذهای طالبان در میان دولتی‌ها و نظامی‌ها افغانستان نفوذ کرده و در مواقعی که این نظامیان در حال استراحت یا حتی خواب هستند، این افراد را به گلوله می‌بندند.

طالبان در بسیاری از مواقع در هنگام حمله به مناطق مختلف خانه بسیاری از نظامیان افغان را به آتش می‌کشد.

«زهیر جان عبدالی» یکی از افسران ارتش افغانستان در قندهار می‌گوید: در یکماه گذشته بیش از 7 خانه نظامیان افغانستان در این ولایت توسط طالبان به آتش کشیده شده است. 

«خالو سلیمانزی»، یکی از نظامیان است که طالبان خانه وی را به آتش کشیده است، وی می‌گوید: در زمان حمله طالبان به روستای محل سکونت، مجبور به عقب نشینی از این منطقه شده و زمانی که تلاش می کرده است که خانواده خود را از دست طالبان نجات دهد، این گروه خانه وتمام وسایل آنها از جمله قرآن را به آتش کشیدند. 

نیویورک تایمز به یکی دیگر از تاکتیک طالبان برای ضربه زدن به نظامیان افغان اشاره کرد و م‌ نویسد: یکی دیگر از شگردهای طالبان برای حمله به نظامیان افغان پوشیدن یونیفرم نظامی و حمله انتحاری با استفاده از خودروهای نظامیان افغانستان است. 

در یکی از این حوادث در شمال افغانستان طالبان با پوشیدن یونیفرم ارتش افغانستان و حمله انتحاری توسط خودروی نظامی هوماوی در حمله یک پاسگاه 20 پلیس افغانستان را کشتند. 

خیانت، نفوذ و سایر تاکتیک های جنگی در تاریخ نبرد طولانی افغانستان بسیار استفاده شده است، اما دررویی و کشتن مهمان در فرهنگ افغانستان جای ندارد، موضوعی که این روزها طالبان از آن برای انتقام از نظامیان افغان استفاده می‌کند.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *