ظرفیت فرودگاه امام تا ۶ برابر افزایش می یابد/ افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری از ایران

14:00 - 16 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۲۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری از ایران خبر داد و گفت : منابع درامدی حاصل از این محل صرف توسعه ساخت ترمینال "سلام" فرودگاه امام خمینی (ره) و خدمات فرودگاهی می شود.
به گزارش ، عباس آخوندی امروز در مراسم بازدید از عملیات اجرایی ساخت ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: به شبکه‌ای شدن حمل و نقل و اتصال آن به شبکه حمل و نقل جهانی می‌اندیشیم.

وی افزود: آمار پروازهای عبوری از فضای کشور نسبت به سال 92 به میزان 100 درصد رشد نشان می دهد.

آخوندی گفت: تلاش می‌کنیم همه فرودگاه‌های کشور از جهت سیستم‌های راداری به شبکه راداری جهانی متصل شود، باتوجه به اینکه در دو سال اخیر  بیش از 6 هزار کیلومتر راه امن هوایی ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هرچه سریعتر باید طرح های بزرگ توسعه فرودگاهی را با اتکا به این منبع مالی اجرا کنیم و در گام اول فرودگاه امام خمینی (ره) را مدنظر قرار دادیم و از سال 1386 به مدت 1157 روز فقط 15 درصد رشد پروژه در این فروگاه عملیاتی شد و طرح های ترمینال سلام و ترمینال ایران‌شهر در فرودگاه امام خمینی (ره) اجرا می شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتقال فرودگاه اهواز آغاز شده است و فرودگاه بوشهر هم منتقل می‌شود، ترمینال بین‌المللی فرودگاه‌های شیراز، تبریز و کرمان توسعه می‌یابد ضمن آنکه در مهرآباد طراحی نو خواهیم داشت.

وی گفت: همزمان با طراحی ترمینال سلام، اتصال ریلی فرودگاه امام به راه‌آهن قم-تهران و اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به آزادراه‌ها و بزرگراه‌های اطراف نیز دنبال می‌شود.

ظرفیت فرودگاه امام تا ۶ برابر افزایش می یابد
وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی با تکمیل پایانه های ۲ و ۵ از ۵ میلیون مسافر کنونی به ۳۰ میلیون افزایش می یابد.

عباس آخوندی در بازدید از طرح های فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: پایانه 5 که به نام ترمینال «سلام» تغییر نام یافته است با 7 درصد پیشرفت کار تا سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی گفت: این ترمینال در 54 هزار مترمربع مساحت درحال ساخت است و برای ساخت آن 400 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هزینه اجرایی این طرح از منابع بند و تبصره 5 قانون بودجه 94 و صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

آخوندی به نامگذاری پایانه 2 به نام «ایران شهر» اشاره کرد و گفت: ظرفیت این ترمینال 20 میلیون مسافر است.وی افزود: فراخوان سرمایه گذاری برای ساخت این پایانه انجام شده است  و به زودی صلاحیت سرمایه گذاران ارزیابی خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه پایانه «ایران شهر» دروازه ورود به ایران است، اضافه کرد: این محل به گونه ای ساخته خواهد شد که در خور شان ملت ایران و نام ایران باشد.

وی افزود: طراحی های لازم برای اتصال به شبکه های حمل و نقلی صورت گرفته و در عمل از یک سال پیش این کار آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح توسعه فرودگاه های بین المللی کشور درحال اجراست، گفت: طرح توسعه فرودگاه مشهد هم به پایان رسیده و کار جابجایی فرودگاه های اهواز و بوشهر در حال انجام است.

آخوندی افزود: طرح توسعه فرودگاه های کرمان، اصفهان و تبریز نیز اجرا می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *