شورای رقابت به جای قیمت‌گذاری، انحصارها را بردارد/ اصرار تعجب‌ برانگیز شورا برای افزایش قیمت خودرو

11:56 - 16 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۲۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد شورای رقابت گفت: شورای رقابت به وظیفه ذاتی خود که شکستن انحصارهاست عمل نکرده و در موارد غیرلزوم دخالت می‍‌‌‌‌کند.
علی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه تعجب می‌کنم که شورای رقابت به چه دلیل در حوزه قیمت‌گذاری خودرو تا این حد مصر است، افزود: شورای رقابت مسئول تعیین قیمت خودرو نیست و دخالت بی مورد دارد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت وظیفه‌ای فراتر از قیمت‌گذاری خودرو دارد، اضافه کرد: شورای رقابت باید مقتدارنه، در حوزه شکست انحصارها عمل کند و در این صورت مجلس  و دولت هم حمایت کافی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: حفظ  فضای رقابتی و مبارزه با فساد و شکستن انحصارها وظیفه اصلی شورای رقابت است اما قیمت گذاری وظیفه شورای رقابت نیست.

 علیلو با اشاره به اینکه ما نسبت به اصل موضوع قیمت‌گذاری انتقاد داریم، گفت: بسیاری از کالاها را نباید قیمت‌گذاری کرد و قیمت‌گذاری این کالاها باید در بازار بر حسب عرضه و تقاضا و قدرت انتخاب مردم انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مواقعی با بحران بازار یک محصول، سازمان حمایت باید ورود کرده و مسئله را ساماندهی کند زیرا برخی مواقع به دلیل انحصار در یک محصول قیمت کاذب به وجود می‌آید و در این زمان شورای رقابت می تواند قیمت‌گذاری کند.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *