اجرای 11 پروژه هتل 4 و 5 ستاره در استان یزد/ هدایت سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در نخستین شهر خشتی ایران

13:55 - 19 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۰۷۶
خبرگزاری میزان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان این که در حال حاضر 11 پروژه احداث هتل 4 ستاره ممتاز و 5 ستاره در استان یزد در دست اجرا است، گفت: همچنین مجموعه پارسیان هند که زرتشتی های ایرانی ساکن این کشور هستد برای سرمایه گذاری در این استان اعلام آمادگی کرده اند.

اجرای 11 پروژه هتل 4 و 5 ستاره در استان یزد/اعلام آمادگی پارسیان هند برای سرمایه گذاری در این استانمحمد مهدی شرافت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این که در حال حاضر 11 پروژه احداث هتل چهار ستاره ممتاز و پنج ستاره در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در مرحله طراحی تا پیشرفت فیزیکی 45 درصد قرار دارند.

وی با بیان این که اولویت تکمیل با آن دسته از پروژه‌هایی است که کوچک مقیاس هستند، اظهار کرد: تاکید ما بر این است که در ابتدا به تکمیل پروژه‌هایی با تعداد 80 تا 90 تخت بپردازیم.

شرافت به پروژه توسعه دو هتل اشاره کرد و افزود: در قالب این پروژه به هتل ارگ و مشیر 200 اتاق افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر این که حضور سرمایه گذاران خارجی در استان یزد بیش از هر چیز در توسعه زیرساخت های گردشگری متمرکز است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که کمبود حال حاضر استان یزد در خصوص هتل های چهار و پنج ستاره است طبیعی بوده که هدایت سرمایه گذاران خارجی نیز بیشتر به این سمت و سو است.

وی با بیان این که پیگیری اداره کل میراث استان یزد و نیز اتاق سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان نیز در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری است، گفت: خوشبختانه چند مورد مذاکره با سرمایه گذاران خارجی صورت گرفته است که یک مورد از این مذاکرات منجر به توافق برای ساخت هتلی پنج ستاره شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان این که کلنگ این هتل پنج ستاره با 260 اتاق با حضور رئیس جمهور زده می شود، عنوان کرد: با توجه به این که طرح‌های ساخت این هتل آماده است و در مرحله صدور پروانه قرار دارد عملیات اجرائی ساخت آن نیز بلافاصله پس از کلنگ زنی آغاز می شود.

وی افزود: در غیر این صورت در نهایت تا دو ماه آینده عملیات اجرائی این هتل با توجه به آماده سازی نقشه فاز یک آغاز می شود.

شرافت با اعلام خبر سرمایه گذاری مجموعه پارسیان هند برای سرمایه گذاری در استان یزد، گفت: در تلاش هستیم تفاهم های لازم با این افراد که زرتشتی های ایرانی ساکن هند هستند،انجام شود.

وی در پایان با تاکید بر این که عمده علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است، گفت: در حوزه میراث فرهنگی یزد بافت فاخری دارد. لذا سرمایه گذاری های لازم در حوزه میراث فرهنگی توسط مردم یا سرمایه گذاران خرد صورت می گیرد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. در نتیجه رغبت ما نیز به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *