رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اپیدمی رو به رشد چاقوکشی در انگلیس همچنان قربانی می‌گیرد

10:46 - 13 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۴۸۸
بحران رو به رشد چاقوکشی در انگلیس به ویژه در لندن همچنان قربانی می گیرد و اقدامات دولت برای مقابله با آن موثر نبوده است.
اپیدمی رو به رشد چاقوکشی در انگلیس همچنان قربانی می‌گیردبه گزارش گروه بین الملل ؛ بحران چاقوکشی که در سال‌های اخیر در سراسر انگلیس گسترش یافته، همچنان قربانی می‌گیرد و «لندن» پایتخت انگلیس شاهد رشد ناخوشایند آمار جرایم چاقوکشی بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، شمار جرایم مرتبط با چاقو در بازه زمانی ۱۹-۲۰۱۸ که توسط پلیس لندن به ثبت رسیده، ۱۵۰۰۰ مورد بوده است. این میزان نسبت به سال‌های ۱۶-۲۰۱۵ حدود ۵ برابر افزایش یافته است.

براساس آمار پلیس لندن ۴۱ درصد افرادی که به دلیل چاقوکشی در سراسر شهر لندن دستگیر شده اند بین ۱۵ تا ۱۹ سال سن داشتند. این در حالی است که نیمی از ۱۰۰ قربانی چاقوکشی در سال ۲۰۱۹ زیر ۳۰ سال سن داشتند. این بدان معناست که اکثر قربانیان و مجرمان، جوانان هستند.

نکته قابل تامل آن جاست که براساس آمار‌های کمپین‌های مبارزه با جرایم چاقوکشی، ۷۰ تا ۸۰ درصد قربانیان با چاقو‌های خود به قتل رسیده اند.

تشکیل باند‌های چاقوکشی که عمدتا از میان جوانان عضوگیری می‌کنند به بحرانی جدی مبدل شده است. این باند‌ها غالبا افراد زیر ۱۶ سال را جذب کرده و از آن‌ها برای فروش مواد مخدر استفاده می‌کنند.

کارشناسان بر این باورند که مجازات‌های سبک تعیین شده در مورد این جرایم یکی از دلایل اصلی رشد و گسترش این نوع جنایت در لندن و سراسر انگلیس است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *