قناعتی: گذشت از 1400 متر تخلف اسپیناس بخاطر توسعه هتلینگ / دوستی: برخورد قانونی در این خصوص در صورت اثبات تخلف

12:02 - 12 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۸۲۹
خبرگزاری میزان: در جلسه علنی شورای شهر ابوالفضل قناعتی طرح استیضاح خود را در خصوص یک هزار و 400 متر تخلف خارج از تراکم پروژه اسپیناس به دلیل اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش هتلینگ کشور پس گرفت؛ اما اسماعیل دوستی بر برخورد قانونی در صورت احراز تخلف توسط تیم کارشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، ابوالفضل قناعتی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به پروژه اسپیناس خاطرنشان کرد: بنده با توضیحات شهردار قانع نشدم. در چنین وضعیتی روال این است که 11 امضا برای استیضاح جمع آوری شود.

وی در ادامه با بیان این در این فرصت قانونی بررسی‌هایی را انجام دادم تا تذکری را که ارائه می‌دهم متقن باشد، به تماس صورت گرفته‌ از سوی مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: وی در باره کمبود هتل صحبت‌های بسیاری کرد و گفت در حالی که باید 400 هتل پیشرفته داشته باشیم تنها 100 هتل داریم. سرمایه‌گذار این پروژه سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده است که می‌تواند در توسعه گردشگری اثرگذار باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان این که باید از منظر دیگری به موضوعات نگریست، گفت: در جلسه‌ای که با حضور شهردار برگزار شد دوستان نفس تذکر را درست دانستند اما با توجه به وضعیت کشور و لزوم سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کردند باید نسبت به این موضع با دقت بیشتری نگریسته شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر این که حتی برای شورای امنیت کشور نیز توسعه هتل‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: لذا به احترام اعضای شورای شهر و افرادی که توصیه کردند و نیز به دلیل لزوم سرمایه‌گذاری در کشور از این موضوع می‌گذرم.

وی به صحبت های شهردار برای برخورد با شهردار منطقه در صورت محرز شدن تخلف اشاره کرد و گفت: برای محرز شدن تخلف تیم کارشناسی با دستور مهدی چمران رئیس شورای شهر و نیز به ریاست پژمان پشمچی زاده معاون عمرانی شهرداری بررسی‌هایی را انجام داده‌اند و همچنان نیز در حال بررسی هستند.

قناعتی افزود: طبق یافته‌های این تیم تا این لحظه 4 هزارو 770 متر تخلف خارج از تراکم صورت گرفته است و ممکن است به 7 هزار متر نیز برسد. این در حالی است که کمیسیون ماده 100 در حال بررسی یک هزار و 300 متر تخلف است و شهردار تهران معتقد است 400 متر تخلف صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با دید مثبت به این موضوع ماده 100 دستور قلع و قمع داده نمی‌شود اما قطعا تخلف این هتل مد نظر است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: از سایر نهادهایی که باید به این هتل خدمات ارائه می‌دادند و به واسطه صحبت‌های بنده روند کار را متوقف یا کند کرده‌اند درخواست می‌کنم کمک کنند تا بهترین هتل منطقه به سرعت پیش رود.

در ادامه اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای شهر با بیان این که اگر تخلفی از اسپیناس ببینیم بخاطر معاون رئیس جمهور که هیچ بخاطر شخص رئیس جمهور هم تخلف را نمی بخشیم، تاکید کرد: در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد جریمه اعمال و تخریب صورت می‌گیرد.

وی با ابراز تاسف از این که دو هفته وقت شورا بخاطر این موضوع گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که تخلفی محرز شود باید برخورد صورت گیرد. منطقی نیست با یک تلفن 4 هزار و 700 متر تخلف نادیده گرفته شود. اطمینان داشته باشید در صورت اثبات تخلف قطعا برخورد می‌شود.

همچنین مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر در خاتمه تاکید کرد: تا زمانی که گزارش کارشناسی ارائه نشود هیچ قضاوتی نخواهیم داشت. گزارش کارشناسی ملاک اقدام‌های بعدی ما است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *