اعلام رای دادگاه دو مامور خاطی سعودی به معنی آغاز اعزام عمره نیست/ جلسه بعدی دادگاه، چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود

18:39 - 11 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۷۷۰
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دستگاه‌های و نهادهای مختلف امنیت زائران ایرانی را در موسم حج تمتع تامین می‌کنند، گفت: آغاز زمان اعزام به عمره منوط به اعلام رای دادگاه و جلسه‌های پس از آن با وزارت حج عربستان است.

اعلام رای دادگاه دو مامور خاطی سعودی به معنی آغاز اعزام عمره نیست/ تلاش دستگاه های مختلف برای تامین امنیت زائرانسعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این که صبح امروز دادگاه اول دو مامور سعودی خاطی در شعبه 7 دادگاه جده برگزار شد، اظهار کرد: از قبل به ما اعلام کرده بودند که نماینده سرکنسولگری ایران و نماینده سازمان حج و زیارت می‌تواند در این دادگاه شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به این که وکالت را از خانواده قربانیان دریافت کرده بودیم در این دادگاه حاضر شدیم.

جلسه بعدی دادگاه؛ چهارشنبه هفته آینده

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر این که فضا دادگاه حاکی از این بود که خاطیان باید به اشد مجازات محکوم شوند، تصریح کرد: وکیل دو مامور خاطی در تلاش هستند که دادگاه را به تعویق بیندازند؛ لذا جلسه بعدی دادگاه چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری دادگاه و صدور رای به معنی آغاز عملیات اعزام عمره نیست، عنوان کرد: بعد از اعلام رای دادگاه جلساتی را با وزیر حج عربستان برگزار خواهیم کرد و در این جلسه ها قرار است راهکارهای وزارت حج عربستان برای تامین امنیت زائران عمره ارائه شود.

اوحدی با تاکید بر اینکه تامین امنیت از حقوق اولیه زائران است، گفت: کشور عربستان و وزارت حج این کشور باید تضمین های کافی را برای تامین امنیت زائران ایرانی ارائه دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تمتع از فریضه واجب مردم محسوب می شود، تاکید کرد: تلاش تمام مسئولان در ایران و عربستان بر این اساس است که حج تمتع در کمال آرامش برگزار شود. نماینده بعثه مقام معظم رهبری، سفیر ایران در عربستان، نمایندگان کنسولگری ایران در عربستان همه در موسم تمتع حضور دارند تا زائران بتوانند با کمال آرامش به انجام اعمال و مناسک حج عمره بپردازند.

اوحدی با بیان اینکه در موسم تمتع نماینده سازمان همکاری های اسلامی نیز حضور دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان نیز نظارت خود را به منظور تامین امنیت زائران اعمال می‌کند به گونه‌ای که سهمیه حج کشورهای دنیا توسط سازمان کشورهای اسلامی تعیین می‌شود.

رفتار دو مامور خاطی به مسائل سیاسی ارتباطی ندارد

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور عربستان اعلام کرده است که رفتار این دو مامور ناشی از تبعیت از هوای نفسانی‌شان بوده است و به مسائل سیاسی ارتباطی ندارد، گفت: در دادگاه نیز بر این موضوع تاکید شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان بار دیگر آغاز زمان اعزام به حج عمره را منوط به اعلام رای دادگاه و جلسه های پس از آن دانست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *