بی توجهی و بدرفتاری با کودکان مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا؛ نقض آشکار حقوق بشر در کشوری که نژادپرستی بیداد می‎کند

4:00 - 02 تير 1398
کد خبر: ۵۲۷۱۱۱
یک تیم متشکل از وکلا و پزشکان در زندان‌های مرزی آمریکا حضور پیدا کردند تا شرایط مهاجران را مشاهده کنند، اما حقایقی که آنان از نزدیک به چشم خود دیدند بسیار شوکه کننده و تاسف برانگیز بود.
به گزارش گروه بین الملل ، وکلا درباره وخیم شدن شرایط کودکان مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک هشدار می‌دهند. در حال حاضر ۲۵۰ نوزاد، کودک و نوجوان در بازداشتگاه مرزی آمریکا به سر می‌برند و با نبود غذا، آب و بهداشت مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
بر اساس قوانین آمریکا، کودکان نباید بیش از چند ساعت در زندان‌های موقت مرزی نگهداری شوند و در شرایط معمولی بازداشت کودکان ۷۲ ساعت بیشتر نیست، اما این در حالی است کودکان مهاجری که در زندان Clint به سر می‌برند ۳ یا ۴ هفته است که در آنجا بازداشت هستند.
 
 
بی توجهی و بدرفتاری با کودکان مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا/کنگره آمریکا باید این وضعیت خشونت آمیز را خاتمه دهد
چند روز پیش یک نوزاد ۲ ساله به بازداشتگاه فرستاده شد و هم اکنون چند دختر ۱۰ تا ۱۵ ساله از این نوزاد نگهداری می‌کنند.

روز پنجشنبه گذشته یک تیم حقوقی در مرکزی نزدیک آل پاسو حضور یافت و با ۶۰ کودک مهاجر مصاحبه کرد. به گفته این وکلا مهاجران جوانی که در این مرکز هستند می‌گویند با آنان بدرفتاری شده و مورد بی توجهی مسئولین مرکز قرار می‌گیرند.

اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که اخیرا ۳ نوزاد در این مرکز به همراه مادرانشان حضور داشتند که به همراه آنان ۳ نوزاد دیگر یک تا سه ساله هم دیده می‌شد.
 
اطلاعات نشان می‌دهد ده‎ها کودک زیر ۱۲ سال در این مرکز به سر می‎برند. همچنین ۱۵ نفر از این کودکان مبتلا به آنفولانزا شده اند و ۱۰ کودک هم در قرنطینه به سر می‌برند.
 
 
بی توجهی و بدرفتاری با کودکان مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا/کنگره آمریکا باید این وضعیت خشونت آمیز را خاتمه دهد
 
 
در حالی که گشت مرزی آمریکا ادعا می‌کند که تجمع شمار بسیاری از مهاجران به مرز‌های آمریکا باعث به تاخیر افتادن روند اداری مهاجران شده و آنان مجبورند تا باز شدن ظرفیت بیشتر در بازداشتگاه‌ها و پناهگاه‌ها منتظر بمانند.

این در حالی است که بر اساس مصاحبه‌های انجام شده با مهاجران، مسئولان این زندان‌ها هیچ تلاشی برای آزاد کردن کودکان و رساندن آن‌ها به نزدیکان نمی‌کنند، بسیاری از والدین کودکان مهاجر در آمریکا به سر می‌برند. چرا این کودکان باید هفته‌ها در سلول‌های شلوغ سر کنند و مجبور به خوابیدن بر روی زمین شوند؟
 

یکی از مدیران دانشگاه کالیفرنیا در خصوص وضعیت مهاجران کودک در بازداشتگا‌ه‌ها گفته است، طی ۲۲ سال بازدید از کودکان در این مکان‌ها تا به حال این میزان از رفتار غیر انسانی با کودکان را مشاهده نکرده است.
 
 
بی توجهی و بدرفتاری با کودکان مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا/کنگره آمریکا باید این وضعیت خشونت آمیز را خاتمه دهد
 
این مراکز دولتی آمریکا که برای مهاجران در نظر گرفته شده است بسیار شلوغ بوده و از اواخر سال گذشته تا کنون ۵ کودک در بازداشتگاه‌ها جان باخته‎اند.
 
کمیساریای گمرک و مرز مکزیک در مصاحبه با آسوشیتد پرس می‎گوید کودکان نیاز به مراقبت‌های پزشکی بهتر و مکانی برای بهبودی از بیماری‌ها دارند.
 
در بخش دیگری این گزارش آمده است، تقریباً نیمی از کودکان مهاجر که در زندان‌های مرزی آمریکا به سر می‌برند هیچ ارتباط و خبری از والدین خود ندارند.

یکی از موضوعاتی که این تیم نظارتی با آن رو به رو شد این است که به کودکان مهاجر اجازه داده نمی‌شود تا هفته‌ها از حمام استفاده کنند و لباس تمیز و صابون در اختیار آنان گذاشته نمی‌شود.
 

بی توجهی و بدرفتاری با کودکان مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا/کنگره آمریکا باید این وضعیت خشونت آمیز را خاتمه دهد
اخیرا دولت آمریکا مدعی شده که تعهدش درباره تامین "امنیت و بهداشت" مهاجران مشمول در اختیار گذاشتن وسایل بهداشتی همانند صابون یا مسواک نیست. این موضوع در حالی مطرح شده که بسیاری از کودکانی که در این زندان‌ها به سر می‌برند قادر به حمام رفتن یا حتی غذا خوردن نیستند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *