استیضاح وزیر ورزش و جوانان منتفی شد/ نمایندگان امضای خود را پس گرفتند

16:59 - 18 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۳۶۸۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح یک وزیر کافی است، اما اگر تعداد متقاضیان کمتر از این شود، استیضاح از دستور کار خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تعداد امضای نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان به حد نصاب نرسیده و با این اوصاف، بحث استیضاح مسعود سلطانی‌فر برای دومین‌بار منتفی است.

درخواست و امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح یک وزیر کافی است، اما اگر تعداد متقاضیان کمتر از این شود، موضوع از دستور کار خارج می‌شود. قرار بود در نخستین هفته کاری مجلس پس از ماه مبارک رمضان استیضاح وزیر ورزش و جوانان به صورت علنی در مجلس برگزار شود که با انصراف نمایندگان و پس گرفتن امضا، این مسئله منتفی شده است.

در ابتدا ۱۸ نماینده از عملکرد وزیر ورزش ناراضی بودند و در جلسه با سلطانی‌فر از توضیحاتش درخصوص حواشی فوتبال قانع نشدند. دیروز در راهرو‌های مجلس صحبت از این بود که به دلیل انصراف نمایندگان و پس گرفتن امضاها، طرح استیضاح در هیئت رئیسه مجلس از دستور خارج شده است.

به‌نظر می‌رسد اتفاقات فینال جام جذفی در اهواز و واکنش آنی وزارت ورزش یکی از دلایل انصراف نمایندگان از استیضاح باشد؛ وزیر ورزش نقش مستقیمی بر فوتبال ندارد و مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال، نمی‌تواند در فوتبال و موضوعات آن دخالت مستقیم کند.

از طرفی واکنش سریع سلطانی‌فر به اتفاقات فینال جام حذفی و گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان باعث شده تا منتقدان عزم وزیر برای مقابله با حواشی فوتبال را ببینند و از موضع خود عقب‌نشینی کنند.

به احتمال فراوان فردا (یکشنبه) به صورت رسمی کنسل شدن استیضاح وزیر ورزش و جوانان از سوی هیت رئیسه مجلس اعلام می‌شود.

طرح سوال و استیضاح وزرا از ابزار‌های نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که قاعدتاً باید در راستای نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *