تاسیس سومین مرکز جمع آوری پلاسما در پایتخت از ماه آینده

13:14 - 08 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۱۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز جمع آوری پلاسما بیودارو از آغاز تاسیس سومین مرکز جمع آوری پلاسما در شرق پایتخت از ماه آینده خبر داد.
محمد شاه بختی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در خصوص مرکز جمع آوری پلاسما اظهار کرد: بر اساس مجوز وزارت بهداشت، شرکت بیودارو مجاز به تاسیس 2 مرکز دیگر برای جمع آوری پلاسمای در تهران است. براین اساس سومین و چهارمین مرکز در تهران باید به بهره‌برداری برسد.

 وی در ادامه با بیان اینکه چهارمین جمع آوری پلاسمای بیودارو  در شهر ری راه‌اندازی شده است، ادامه داد:  سومین مرکز به دلیل بروز برخی مشکلات هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفت، این در حالی است که اقدامات لازم در این راستا انجام شده است، به طوری که می توان گفت ماه آینده سومین مرکز درشرق پایتخت تاسیس خواهد شد.

رئیس مرکز جمع آوری پلاسما بیودارو در خاتمه با اشاره به این مطلب که مرکز جمع آوری پلاسمای با جدیدترین تجهیزات و آخرین فناوری روز اروپا می‌تواند پلاسما های اهدایی را جمع آوری کند، تصریح کرد : پلاسماهای اهدایی به داروهای خاص و گران قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل خواهد شد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *