زمین خواری را زمین گیر می‌کنیم/تشکیل شعبه ویژه برخورد با متخلفین زمین خواری در استان

19:44 - 06 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۰۴۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه زمین خواری را زمین گیر می‌کنیم، گفت: در استان کرمانشاه نزدیک به یکصد هزار هکتار از اراضی بدون سند باقی مانده است و ما مصمم هستیم تا پایان سال برای نجات آن‌ها از چپاول زورمندان و زرداران سند دار کنیم.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، محمدرضا عدالتخواه با اشاره به اینکه امروز در دستگاه قضایی استان یکصد فقره پرونده تغییر کاربری وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع خبر از مصالحه و نرمش مسئولین با این گونه جرائم دارد و این باعث تأسف است. حرف زیاد است و اقدام در مقابله با این جرائم بسیار اندک، بنابراین باید وارد کارزار شد و بدانید در درجه اول از مسئولین متخلف شروع خواهیم کرد و فساد را ریشه کن می‌کنیم.

وی ادامه داد: کار ما در دستگاه قضائی نه یک وظیفه بلکه تکلیف شرعی است و در برخورد با متخلفین کوچک‌ترین اغماضی نخواهیم داشت.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ادامه داد کار ما در دستگاه قضائی نه یک وظیفه بلکه تکلیف شرعی است و در برخورد با متخلفین کوچک‌ترین اغماضی نخواهیم داشت چرا که قرار است ما به عنوان مسئولین فرهنگ سازی کنیم و عنوان مهم در پیشگیری از جرائم و تخلفات این است که اول از خود شروع کنیم و در دستگاه قضائی ابتدا از خود شروع کرده‌ایم و یقین بدانید به همه مسئولین متخلف خواهیم رسید و همه آن‌ها را پاکسازی خواهیم کرد.

عدالت خواه عزم و اراده جدی در برخورد با متخلفین در امور اراضی ملی و منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: اراده کافی برای برخورد وجود ندارد و ما به عنوان دستگاه قضائی اعلام می‌کنیم تمام قدرت و قوت دادگستری در برخورد با متخلفین بکار گرفته می‌شود، بنابراین از جان مایه بگذارید و جان خود را سر عهد خود با مقام معظم رهبری بگذارید، چرا که فرمان از جانب ایشان صادر شده است و اکنون موقع عمل است. بی‌تفاوتی را کنار بگذاریم و با حساسیت و برخورد قاطع کام متخلفین را تلخ کنیم و با بستن راههای غیر قانونی قانون دانان متخلف، عرصه را بر آن‌ها تنگ کنیم.

وی در ادامه از دادستان استان کرمانشاه خواست تا بدون کوچک‌ترین مسامحه و اغماضی حتی با مسئولین رده بالای استان در زمینه تخلفات برخورد داشته باشد.

وی با بیان این نکته که امروز جبهه جنگ داخلی در برخورد با مفسدین و متخلفین شکل گرفته است یادآور شد: از امروز دو شعبه در دادگاه تجدید نظر و یک شعبه در دادسرا، ویژه برخورد با متخلفین زمین خواری تشکیل می‌شود و همه راه‌ها را می‌بندیم و به دادستان دستور اکید می‌دهم کوچک‌ترین مسامحه و اغماضی حتی با مسئولین رده بالای استان نداشته باشند و با شدید‌ترین شیوه تا ریشه کنی این معظل برخورد نمایند.

عدالتخواه اذعان داشت: ما دوست نداریم با مسئولی برخورد شود اما اگر کار غیر قانونی انجام دهد قاطعانه برخورد می‌شود و نباید دو میلیون مردم کرمانشاه فدای تعدادی قلیل شوند.

رئیس کل دادگستری با خطاب قرار دادن مسئولان گفت: برخورد قبل از همه از مسئولین و بعد مردم و در برخورد با مسئولین اول از همه از خود دادگستری شروع می‌کنیم کما اینکه تاکنون نیز برخورد شده است تا همه حساب کار دستشان بیاید و همه بدانند هر کس خلافی انجام داده و یا دهد باید پاسخگو باشد چرا که دستور اکید مقام معظم رهبری است که اغماض را کنار بگذاریم.

دستگاه قضائی همه متخلفان را پاکسازی خواهد کرد

عالیترین مقام قضائی استان در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار جدی به همه متخلفین خصوصا مسئولین گفت: آقایی که مردم به تو اعتماد کرده‌اند و مسئولیت گرفتی آیا معتمد مردم شده‌ای که معاونت در جرم داشته باشی؟

وی ادامه داد: متاسفانه برخی وصف وثاقت را از دست داده‌اند و اشتهای سیری ناپذیری دارند. بدانید دستگاه قضائی به فضل الهی و دعای رهبری و حمایت‌های ریاست محترم قوه موانع را بر خواهد داشت و همهٔ متخلفین را پاکسازی خواهد کرد و بنده به عنوان رئیس دادگستری استان به قضات مرتبط دستور می‌دهم که در برخورد با این متخلفین و مجرمین حداکثر مجازات را در نظر بگیرند که البته در همه این موارد ملاک و معیار ما قانون خواهد بود.

زمین‌های کرمانشاه را از دست زورمندان و زرمندان نجات خواهیم داد

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه نزدیک به یکصد هزار هکتار از اراضی بدون سند باقی مانده است و ما مصمم هستیم تا پایان سال برای نجات آن‌ها از چپاول زورمندان و زرداران سند دار کنیم.

عدالت خواه در پایان گفت: همهٔ ما زمانی می‌توانیم حمایت مردم را در پی داشته باشیم که کارگزار پاک و صادقی باشیم و ابراز امیدواری کرد که خدایا دنیا را ‌‌نهایت هم و غم ما قرار ندهد حتی بلوغ علم ما نیز محدود به این دنیا نشود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *