تاج: درسی که از کی‌روش گرفتیم در مورد ویلموتس اعمال کردیم/ «پک» نظر سرمربی جدید تیم ملی را تغییر داد

11:21 - 29 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۸۷۶۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تصور ویلموتس از پک و مجموعه تیم‌های ملی این نبود، ولی وقتی مجموعه را دید نظرش تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره آخرین وضعیت عقد قرارداد با مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال و انتخاب سرمربی تیم امید صحبت‌های زیر را انجام داد:

*ویژگی بعد این بود که سرمربی تیم ملی بزرگسالان ما جوان باشد و نیاز به یک جوانگرایی بود.

*کشور‌های مثل قطر و عربستان با جوانگرایی راه را پیش برده بودند و ما تصمیم گرفتیم، چون ۷، ۸ سال است که تیم اول آسیا هستیم دستاوردهای‌مان را از تیم ملی از دست ندهیم و چیزی که به دست نیاوردیم را کسب کنیم.

*در نهایت تصمیم گرفته شد که سرمربی تیم ملی بین ۴۵ تا ۵۵ سال سن داشته باشد.

*در بین گزینه‌ها با لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا مذاکراتی داشتیم، ولی با توجه به نوع نگاهی که او داشت به نتیجه رسیدیم این مربی نمی‌تواند با ما همکاری کند.

*همچنین ما با رنار هم مذاکراتی داشتیم، او قراردادی با مراکش داشت و تاکید داشت که تا بعد از مسابقات جام ملت‌های آفریقا باید در این کشور حضور داشته باشد.

*بعد از صحبت با ویلموتس به نتیجه رسیدیم که او ویژگی‌های منحصر به فردی در قبال به تیم ملی کشورمان داشت.

*ویلموتس او در تیم‌های نوجوانان و جوانان کار‌های خوبی انجام داده و نسل خوبی را به تیم ملی بلژیک معرفی کرده و همین حالا هم از همان نسل در حال استفاده هستند.

*وقتی او در تیم ملی کشورش حضور داشته، تیم ملی بلژیک را از رده ۵۲ به رده اول و دوم فیفا آورده که این یک برند خیلی خوبی در فیفا محسوب می‌شود.

*بعد از اینکه ما با ویلموتس در بروکسل مذاکره کردیم او عقد قرارداد با ایران را منوط به امکانات فوتبال ایران کرد.

*وی در مذاکرات اولیه سوالاتی از ما کرد که ما فکر کردیم با شرایط ما و با واقعیت‌های کشور ما آشنا نیست به همین دلیل او را به تهران دعوت کردیم.

*او به تهران آمد و قرار بود که لیگ را هم ببیند. وقتی او به ایران آمد و شهر تهران و ویژگی‌های شهر را که دید تعجب کرد و دید مثبتی پیدا کرد.

*تصور ویلموتس از پک و مجموعه تیم‌های ملی این نبود، ولی وقتی مجموعه را دید نظرش تغییر کرد.

*سعی کردیم او از تلویزیون همه بازی‌های هفته آخر را تماشا کند، چون اگر به یک ورزشگاه می‌رفت بقیه دیدار‌ها را از دست می‌داد.

*بنا بود امروز قرارداد ویلموتس را انجام دهیم و با او صحبت کردیم، ولی از آنجا که امروز و فردا کاری در تهران داشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم قرارداد را روز سه‌شنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل امضا کنیم.

*چون او برای اولین بار اسامی تیم ملی را اعلام می‌کند ممکن است نظرات فرق کند، ولی هر چه پیش رویم شرایط متناسب‌تر خواهد شد.

*من از کی‌روش دفاع می‌کردم، چون او سرمربی تیم ملی بود و درست هم بود که دفاع شود به هر حال مسئولیت تیم ملی برعهده سرمربی تیم ملی بود.

*بحث‌های جدی هم با کی‌روش داشتیم و همین حالا هم داریم. ما انتقاداتی به رفتار‌های کی‌روش داشتیم، ولی درست یا غلط تیم ملی کی‌روش محور شده بود.

*زمان ورود این مربی هم خبری از دفتر وزیر ورزش و معاون رئیس‌جمهور نبود و ۲ نفر به فرودگاه رفتند و از او استقبال کردند.

*وقتی برای ورود یک مربی ۲۰۰ نفر به فرودگاه بروند سرمربی تصور می‌کند که همه خیلی تشنه هستند و همانجا ممکن است در رفتار او تاثیر بگذارد.

*درسی که از سرمربی قبلی گرفتیم در مورد ویلموتس اعمال کردیم.

*زمانی که کی‌روش به ایران آمد شناختی چندانی از او وجود نداشت. او نتایج مثبت و منفی داشت. از امارات و رئال مادرید اخراج شد و به او اعتماد شد.

*ویلموتس بعد از اینکه قرارداد را منعقد شد چند روز بعد به تهران سفر خواهد کرد.

*بنا بود امروز نام این مربی را اعلام کنیم، ولی دیدیم مردم محترم مشهد در صفحه شخصی من کلی پیام دادند و هم مدیران باشگاه پیغام دادند که او در این تیم پدیده بماند و نظرشان این بود که فدراسیون فوتبال دنبال سرمربی دیگری باشد.

*مدیر باشگاه پدیده هم با من تماس گرفت و شرایطی را گفت که قابل قبول بود.

*ما برای تیم امید گزینه‌های دیگری داشتیم و برای آقای گل‌محمدی آرزوی موفقیت می‌کنیم. مطمئنا گزینه تیم فوتبال امید داخلی خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *