آشنایی با ورزشگاه مدرن تاتنهام هاتسپر و ویژگی‌های خاصش+ تصاویر

8:42 - 11 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۴۱۱۴
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
ورزشگاه تاتنهام هاتسپر با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد در زمره برترین ورزشگاه‌های جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، ورزشگاه تاتنهام هاتسپر سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، چند هفته پیش با انجام بازی بین دو تیم تاتنهام و کریستال‌پالاس در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به طور رسمی افتتاح شد، ورزشگاهی که با گنجایش ۶۲ هزار و ۶۲ نفر یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های جهان به شمار می‌رود.

در زیر نکات خواندنی و جالب از این ورزشگاه را می‌خوانید:

*در نمای بیرونی ورزشگاه در حدود ۳۵ هزار کاشی تزئیتی و دقیقا ۴۸۰۱ پنل فلزی مشبک مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای زیباسازی نمای بیرونی ورزشگاه بیش از ۲۵۰۵ قطعه شیشه به کار رفته است.

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

*فاصله اولین ردیف صندلی تماشاگران تا زمین بازی هم کمتر از پنج متر است که این کمترین فاصله ممکن در بین ورزشگاه‌های لیگ برتری است.

*سکوی جنوبی ورزشگاه تاتنهام هاتسپر ۱۷۵۰۰ نفر گنجایش دارد که این بیشترین میزان گنجایش تماشاگر در بین سکو‌های یک طبقه‌ای ورزشگاه‌های لیگ برتری است. همچنین ارتفاع سکوی جنوبی این ورزشگاه بیش از ۳۴ متر است.

*ابعاد زمین چمن ورزشگاه تاتنهام هاتسپر ۱۰۵ در ۶۸ متر است که این بزرگتر از ابعاد زمین ورزشگاه قدیمی این تیم یعنی وایت هارت لین است که ابعادی معادل ۱۰۰ در ۶۷ متر داشت.

*چمن ورزشگاه روی سه سازه فلزی چرخ‌دار قرار گرفته که هر سازه وزنی بیش از ۳۰۰۰ تن دارد. این سازه‌های فلزی که مجموعاً ۱۶۸ چرخ دارند، در مواقع لازم توسط ۶۸ موتور الکتریکی روی ریل‌هایی به حالت کشویی حرکت می‌کنند.

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

*برای اینکه چمن ورزشگاه تاتنهام هاتسپر هم از زمین فوتبال به زمین فوتبال آمریکایی تغییر شکل دهد تنها به ۲۵ دقیقه زمان نیاز دارد. این ورزشگاه همچنین در طول سال حداکثر می‌تواند میزبان ۱۲ رویداد غیرفوتبالی باشد.

*زمین چمن اصلی ورزشگاه در مواقعی که بازی نیست، به وسیله سیستمی که در زیر آن کار گذاشته شده، به داخل گاراژی که در زیر جایگاه جنوبی تعبیه شده، هدایت می‌شود و رویداد‌های دیگر در چمن مصنوعی برگزار می‌شود. چمن اصلی هم تا ۱۰ روز قابل نگهداری در گاراژ مدنظر است و با استفاده از سیستم روشنایی LED، سیستم‌های خنک کننده و آبیاری از آن نگهداری می‌شود.

*محیط سقف این ورزشگاه در حدود ۷۲۰ متر است و از ۲۸۷ قطعه شیشه‌ای و ۸۱۰ قطعه سقف پیش‌ساخته در آن استفاده شده است.

*۳۲۴ نورافکن در نقاط مختلف این ورزشگاه نصب شده‌اند تا در مواقع لزوم نور لازم برای برگزاری بازی‌ها را تأمین کنند. این نورافکن‌ها در دسته‌های ۶ تایی نصب شده‌اند.

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

*بازیکنان رستوران مخصوص به خود را در این ورزشگاه دارند که غذای آن‌ها توسط آشپزخانه اختصاصی تهیه می‌شود.

*همچنین سالن استراحت مخصوص بازیکنان قبل از بازی‌ها، سالن بازی کودکان، سالن خانوادگی، استخر درمانی و منطقه گرم کردن بازیکنان نیز از دیگر بخش‌های این ورزشگاه هستند.

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

*در هر اتاق رختکن هم ۲۳ کمد وجود دارد که هر یک از آنها به یک صفحه دیجیتالی و پریز برق مجهز است.

*در بخش کافه خبرنگاران هم بیش از ۲۰۰ صندلی تعبیه شده است، این در حالی است که در باکس خبرنگاران برای پوشش خبری بازی، ۱۱۸ صندلی با نیمکت نصب شده است.

*در بخش‌های مختلف ورزشگاه ۶۵ غرفه وجود دارد که غذا و نوشیدنی را در اختیار هواداران قرار می‌دهند.

*همچنین در بخش‌هایی از ورزشگاه امکاناتی مخصوص افراد داری معلولیت تعبیه شده است.

*این ورزشگاه برای ۳۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده که این ۱۷۰۰ نفر بیشتر از کارمندان ورزشگاه پیشین تاتنهام یعنی وایت هارت لین است.

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر



ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
این که تکنلوژی ش از آزادی آرنا کمتره
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *