واشنگتن پایان معافیت تحریم‌های نفتی ایران را اعلام می‌کند/قیمت نفت در بالاترین سطح از نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون

8:13 - 02 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۱۶۴۴
خبرگزاری رویترز گزارش داد همزمان با این موضوع که منابع آگاه تأیید کرده‌اند واشنگتن اعلام می‌کند تمامی خرید نفت خام ایران باید متوقف شود و در غیر این صورت مشمول تحریم واقع خواهد شد، امروز دوشنبه قیمت نفت خام بیش از ۲ درصد افزایش داشته و در بالاترین سطح از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون قرار گرفته است.

واشنگتن پایان معافیت تحریم‌های نفتی ایران را اعلام می‌کند/قیمت نفت در بالاترین سطح از نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنونبه گزارش گروه بین الملل ، منابع آگاه می‎گویند واشنگتن اعلام خواهد کرد که تمامی خرید نفت خام ایران باید متوقف شود و یا مشمول تحریم واقع می‌شود.

به گزارش رویترز، امروز دوشنبه و همزمان با انتشار این گزارش قیمت نفت در بازار‌های جهانی با بیش از ۲ درصد افزایش به بالاترین سطح از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون رسیده است.

نفت خام «برنت» با ۲.۵ درصد افزایش به قیمت نوامبر ۲۰۱۸ یعنی ۷۳.۷۷ دلار به ازای هر بشکه رسیده است.

نفت «وست تگزاس اینترمدیت» نیز با ۲.۲ درصد افزایش به ۶۵.۳۹ دلار برای هر بشکه رسیده است.

واشنگتن پست به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داده که روز دوشنبه واشنگتن پایان معافیت‌های تحریمی نفت ایران را اعلام خواهد کرد.

در همین حال یک منبع آگاه در گفت‏‎وگو با رویترز صحت این خبر را تأیید کرده، اما مقامات وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ دولت آمریکا همزمان با احیای دور دوم تحریم‌ها، معافیت‌هایی برای ۸ کشور در راستای خرید نفت خام ایران در نظر گرفت.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بازار نفت پیش از این نیز با بحران‌هایی مواجه بوده و واشنگتن پست نیز در گزارش خود نوشته که پایان دادن به معافیت تحریم‌های نفتی ایران بازار جهانی نفت را پیچیده‌تر خواهد کرد چرا که بازار‌های جهانی منتظر تصمیم ترامپ مبنی بر تمدید و یا پایان دادن به این معافیت‌ها هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *