بن‎بست در مذاکرات آمریکا و کوبا بر سر موضوع بازگشایی سفارت

15:30 - 02 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۰۶۵
خبرگزاری میزان: مذاکره‎کنندگان آمریکا و کوبا در جریان رایزنی‎های خود بر سر موضوع بازگشایی سفارت‎خانه‎ در پایتخت‎های دو کشور به توافق نرسیدند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از پایگاه المصری الیوم، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا و کوبا اعلام کردند هنوز موانع زیادی در برابر بازگشایی سفارت دو کشور در واشنگتن و هاوانا وجود دارد که رایزنی‎های بیشتری را طی هفته‌های آینده می‎طلبد.

"رابرت ژاکوبسن" دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول پرونده مذاکرات بین این کشور و کوبا گفت: پیشرفت‎هایی در مذاکرات بین واشنگتن و هاوانا حاصل شده است اما همچنان برخی موضوع‎های اختلافی وجود دارد که باید در سریع‎ترین وقت ممکن در جهت رفع آن اقدام شود.

وی افزود: در زمانی‎که خوش‎بینی‎ها برای برقراری رابطه بین آمریکا و کوبا بوجود آمده است اما باید واقعیت قطع روابط دو کشور را در مدت 54 سال اخیر مد نظر داشت.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه 26 آذر سال گذشته اعلام کرد در یک تغییر عمده در سیاست خارجی این کشور به دهه‌ها روابط خصومت‌آمیز با دولت حاکم بر کوبا پایان خواهد داد و پس از 50 سال روابط دیپلماتیک قطع‌شده با این کشور را دوباره برقرار خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *