واکنش نیکلاس مادورو به اظهارات معاون ترامپ در نشست شورای امنیت

13:37 - 22 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۹۰۱۷
رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به اظهارات مداخله جویانه معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل، این اظهارات را مضحک توصیف کرد.

واکنش نیکلاس مادورو به اظهارات معاون در نشست شورای امنیتبه گزارش گروه بین الملل ، «نیکلاس مادورو» در واکنش به اظهارات «مایک پنس» در نشست شب گذشته (چهارشنبه شب) شورای امنیت سازمان ملل، این اظهارات را مضحک و نژادپرستانه توصیف کرد.

مادورو گفت: مایک پنس با درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس جمور ونزوئلا، خود را مضحکه کرده است.

مایک پنس در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت، از سازمان ملل درخواست کرده بود گوایدورا به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

معاون ترامپ ضمن تکرار تهدیدات علیه ونزوئلا و بیان این مطلب که همه گزینه‌ها درباره این کشور روی میز قرار دارد، خطاب به نماینده ونزوئلا در سازمان ملل مدعی شد: شما نباید اینجا باشید، باید به ونزوئلا بازگردید و به مادورو بگویید زمان آن فرا رسیده تا از قدرت کناره‌گیری کند.

مادورو در پاسخ به این اظهارات مداخله جویانه پنس گفت: من نمی‌توانم غرور، تکبر و نژادپرستی او را متوجه شوم، تنفر و نژادپرستی علیه ونزوئلا در چهره او دیده می‌شود.

رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به تهدید نظامی آمریکا نیز گفت: آمریکا قصد تجاوز نظامی به ونزوئلا را دارد.

گوایدو روز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن ۱۳۹۷) بدون توجه به نتیجه انتخابات سال گذشته در این کشور خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در اقدامی مداخله‌جویانه از گوایدو حمایت کردند.

در پی تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا و اعلام ریاست جمهوری خوان گوایدو، آمریکا بلافاصله وی را به رسمیت شناخت. این در حالی است که دولت قانونی ونزوئلا حرکت گوایدو و حمایت آمریکا از وی را تلاشی برای راه اندازی کودتایی تحت حمایت واشنگتن دانسته و آن را محکوم کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *