کمیسیون عمران پیشنهاد «کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومان به مناطق سیل‌زده» را بررسی می‌کند

10:42 - 21 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۶۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت اعزامی کمیسیون عمران مجلس به مناطق سیل‌زده گفت: باید پیشنهاد حداقل ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مردمی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند ارائه شود و قطعاً این مسئله از جمله مواردی است که در کمیسیون عمران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
پیشنهاد حداقل ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مردم مناطق سیل‌زده/سیل‌زدگان با ۵۰ میلیون تسهیلات کاری از پیش نخواهند برداقبال محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به بازدید کمیسیون عمران مجلس از مناطق سیل‌زده استان‌های «لرستان» و «خوزستان» گفت: کمیسیون روز گذشته از مناطق سیل‌زده «پلدختر»، «ایلام» و سدهای «کرخه» و «دز» بازدید به عمل آورد.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون عمران پیرو بازدید خود دو مبحث مهم را مورد پیگیری قرار خواهد داد، تصریح کرد: کمیسیون می‌کوشد درباره خسارات وارده به جاده‌ها و پل‌های استان خوزستان تصمیم‌گیری کند.
 
وی بیان داشت: طبق گزارش مسئولان امر ۲۸۰ دهنه پل در استان خوزستان دچار سیل و آسیب دیدگی شده و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت رقم خسارات وارده در این بخش است.
 
محمدیان با بیان اینکه بسیاری از پل‌های استان خوزستان استحکام خوبی نداشتند، اظهار داشت: این مسئله می‌تواند یک نقطه ضعف برای وزارت راه و شهرسازی تلقی شود که نظارت خوبی بر پل‌ها نداشته و قطعا کمیسیون در این رابطه هم تصمیم گیری خواهد کرد.
 
این نماینده مجلس بیان داشت: موضوع جبران خسارات وارده به مناطق سیل زده در کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و این کمیسیون در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مقابله مردمی با سیل گفت: مردم در سیل اخیر با جان و دل از خانه و کاشانه خود در مقابل این حادثه دفاع کردند، اما بر روی برخی موضوعات نگران بودند و این موضوع را با ما در میان گذاشتند.
 
وی تصریح کرد: مردم مناطق سیل‌زده عنوان کردند که ۵ الی ۱۰ میلیون کمک بلاعوض دولت و ۴۰ الی ۵۰ میلیون وام تسهیلات دولتی باری از زندگی آن‌ها بر نمی‌دارد چرا که به نوعی تمام زندگی آن‌ها خسارت دیده و زندگیشان از دست رفته است.
 
این نماینده مجلس اظهارداشت: یکی از مواردی که کمیسیون عمران در جریان بازدید‌ها بر روی آن بحث داشت این بود که باید پیشنهاد حداقل ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مردمی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند ارائه شود و قطعا این مسئله از جمله مواردی است که در کمیسیون عمران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه مردم مناطق سیل‌زده با رقم ۴۰ الی ۵۰ میلیون تسهیلات کاری از پیش نخواهند برد گفت: حداقل این تسهیلات باید ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان باشد تا زندگی مردم مناطق سیل‌زده دوباره به جریان بیفتد.
 
محمدیان در ادامه بیان داشت: کمیسیون عمران امروز در ادامه بازدید‌های خود قرار است از تأسیسات آب و برق خوزستان، دشت آزادگان و  رودکارون بازدید به عمل بیاورد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *