تحریم‌های غیرانسانی دولت آمریکا مانع ارسال کمک‌های مالی به سیل‎زدگان در ایران شد

14:18 - 20 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۳۹۷
کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای دلیل عدم ارسال کمک‌های مالی به قربانیان سیل اخیر را تحریم‌های غیرانسانی دولت آمریکا علیه ایران دانست.
تحریم‌های غیرانسانی دولت آمریکا مانع ارسال کمک‌های مالی به سیل‎زدگان در ایران شدبه گزارش گروه بین الملل ، صلیب سرخ از محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اعمالی دولت آمریکا در مسیر ارسال کمک‌های مالی به قربانیان سیل ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایندیپندنت، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد این سازمان در نتیجه تحریم‌های غیرانسانی دولت آمریکا که در سال گذشته مجددا تمدید شد، قادر به ارسال کمک مالی به قربانیان فاجعه سیل در ایران نبوده و تنها کمک‌های مالی غیرمستقیمی در قالب تجهیزات امدادرسانی به ارزش ۳۰۰ هزار یورو را از طریق آلمان به ایران فرستاد.

در بیانیه این کمیته آمده است: "هیچ کمک نقدی خارجی به هلال احمر ایران نشده است. با توجه به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا راهی برای ارسال کمک‌های نقدی وجود ندارد. "

اخیرا وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات عوامفریبانه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، ضمن متهم کردن آمریکا به تروریسم اقتصادی گفت: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا سعی دارد از رنج مردم به دلیل بلایای طبیعی سوء استفاده غیرمعمول و سیاست زده کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *