وزیر دفاع با نوری المالکی دیدار کرد

12:41 - 30 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۵۸۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها آماده همکاری با عراق است و سرعت بخشیدن به اجرای توافقات می‌تواند در خروج عراق از بخش عمده‌ای از چالش‌های پیش رو موثر باشد.
به گزارش گروه سیاسی ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در عراق به سر می‌برد، با نوری المالکی معاون رئیس‌جمهور عراق دیدار و آخرین وضعیت تحولات میدانی عراق و مسائل دوجانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

سردار دهقان در این دیدار با تمجید از نقش آقای مالکی در شکل‌گیری همکاری‌های دفاعی و امنیتی میان تهران و بغداد و با اشاره به توافقات صورت گرفته با مقامات دفاعی – امنیتی عراق گفت: امیدواریم با اجرای این توافقات شاهد ارتقای توان دفاعی و تحرک بیشتر در مبارزه موثر عراق علیه تروریسم باشیم.

وی افزود: همان‌گونه که بارها اعلام کردیم، ملت و دولت ایران با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است.

وزیر دفاع کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها آماده همکاری با عراق است و سرعت بخشیدن به اجرای توافقات می‌تواند در خروج عراق از بخش عمده‌ای از چالش‌های پیش رو موثر باشد.

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار گفت: کمک‌های ایران همواره ملموس، قوی، به موقع و شجاعانه بوده است و ما آثار و برکات آن را به خصوص در وقایع موصل به خوبی شاهد بودیم.

نوری مالکی در ادامه افزود: کمک‌های ایران برای پی‌ریزی یک صنعت دفاعی مستقل، بومی، با اقتدار می‌تواند مبنای مناسبی برای همکاری‌های دفاعی و راهبردی موثر برای تقویت نیروهای مسلح عراق باشد.

معاون رئیس‌جمهور عراق با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، خواستار تعمیق و گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق شد و گفت: بنده هم در مسئولیت قبلی و هم در مسئولیت جدید، همه تلاش خود را برای تحقق این موضوع به کار خواهم گرفت.

برچسب ها: عراق دیدار دهقان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *