تبدیل سازمان میراث به وزارت‌خانه منجر به ثبات مدیریتی می‌شود

11:06 - 29 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۲۳۰
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از منفی بودن تراز گردشگری داخلی و خارجی در کشور گفت: با تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور به وزارت خانه شاهد ثبات مدیریتی و نظارت همه جانبه بر این مجموعه خواهیم بود.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارت خانه اظهار کرد: با وجود این که طبق ماده 53 برنامه پنجم توسعه تعداد وزارت خانه ها باید به 17 مورد کاهش یابد و در حال حاضر 18 وزارت خانه داریم اصل این موضوع با مشکل مواجه می شود، اما تصور می کنم در صورتی که دو سوم نمایندگان مجلس به تبدیل سازمان میراث به وزارت خانه رای مثبت بدهند این موضوع اجرایی شود.

وی با بیان این که با تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه شاهد ثبات مدیریتی در آن خواهیم بود، تصریح کرد: در این صورت در یک دوره ریاست جمهوری، رئیس جمهور امکان تغییر مکرر رئیس سازمان میراث فرهنگی را ندارد، زیرا مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وزیردارد. این وزیر باید از مجلس رای اعتماد بگیرد و تنها در صورت خواست نمایندگان مجلس برکنار می شود.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین نظارت نمایندگان مجلس بر سازمان و بودجه های آن افزایش می یابد.


ابراز نگرانی از تراز منفی گردشگری در کشور

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز نگرانی از این که تراز گردشگری داخلی و خارجی کشور در حال حاضر منفی است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منحصر به فرد ایران در جاذبه های تاریخی و گردشگری شرایط حال حاضر در شأن کشور ما نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *