اجازه نمی‌دهیم، روابط دیپلماتیک حسنه ایران و عمان خدشه دار شود

10:08 - 21 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۲۰۶۳
فرمانده مرزبانی کشور در دیدار با فرمانده گارد ساحلی سلطنت عمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری هر چه تمام‌تر اجازه نخواهد داد، این روابط دیپلماتیک حسنه خدشه دار شود.

اجازه نمی‌دهیم، روابط دیپلماتیک حسنه ایران و عمان خدشه دار شود

به گزارش گروه جامعه سردار  قاسم رضائی در نشست با  علی بن سیف المقبالی  فرمانده گارد سلطنتی عمان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه دارد که بعد از چین و روسیه، سومین کشور به لحاظ بالا بودن ظرفیت همسایگی با کشور‌های منطقه است که همین امر برای ما مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی درصدد هستند از طریق مرز‌ها به کشورمان نفوذ نمایند، اما مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و مجاهدت‌های شبانه روزی از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری می‌کنند.

فرمانده مرزبانی به تهدیدات مرز‌های کشور اشاره و بیان کرد: در مرز‌های شرقی، اقدامات موثری انجام شده که با انسداد نوار مرزی، قاچاقچیان ناکام ماندند، این امر موجب شده تا بخشی از تردد‌های غیر مجاز و حمل مواد مخدر به سوی دریا کشیده شود که انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز ماموریت‌های مشترک دریایی به امن‌تر کردن منطقه کمک می‌کند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ۱۲ کشور از جمله عمان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عربستان سعودی در خلیج فارس و دریای عمان مرز دریایی مشترک دارد البته با کشور‌های همسایه‌های خود به ویژه عمان روابط خوب و حسنه‌ای داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: هیچ اختلافی میان دو کشور نبوده و تا کنون هم با مشکلی مواجه نشده ایم که این امر وظیفه ما را در حوزه مرز سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به شمار بسیار مثبت است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری هر چه تمام‌تر اجازه نخواهد داد، این روابط دیپلماتیک حسنه خدشه دار شود.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نشست‌های دو جانبه خوبی با کشور پاکستان داشته، بر نشست‌های مشترک مرزی تاکید و پیشنهاد کرد: در صورت تمایل کشور عمان، میزبانی نشست سه جانبه میان فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و عمان از سوی کشورمان برگزار شود.

در ادامه این نشست، علی بن سیف المقبالی فرمانده گارد سلطنتی عمان، اظهار کرد: گارد ساحلی عمان با کشور جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی دارد و از سوی دیگر نیرو‌های ما در آب‌های منطقه حضوری فعال دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین قاچاق مواد مخدر از طریق آب‌های بین المللی صورت می‌گیرد که باید با این امر مقابله شود، اعلام کرد: برای مقابله با قاچاق حاضر به انجام هرگونه اقدام مشترک با کشور ایران هستیم.

فرمانده گارد ساحلی سلطنت عمان در خاتمه گفت: رابطه ما با صیادان ایرانی، رابطه بسیار خوبی است و از آن‌ها در دریا مراقبت می‌کنیم.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *