رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طی دوره مجازی آموزش پزشکی توسط اعضای هیات علمی جدید الاستخدام

13:54 - 20 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۱۸۱۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه توانمندسازی اعضای هیات علمی در حوزه آموزش یکی از مهمترین اصول توسعه آموزش علوم پزشکی در کشور است گفت: در حال حاضر ۱۳۶۰ عضو هیات علمی در دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند و مصوب شده که اعضای هیات علمی جدید الاستخدام نیز در این دوره شرکت کنند.

طی دوره مجازی آموزش پزشکی توسط اعضای هیات علمی جدید الاستخدام

به گزارش گروه جامعه باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برنامه این معاونت برای توسعه زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها یکی از ارکان اصلی آموزش علوم پزشکی کشور هستند و در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برنامه‌هایی برای توسعه اعضای هیات علمی در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه آموزش یکی از زیربنا‌های توسعه نظام سلامت است و برای هرتحولی در سلامت کشور ابتدا باید آموزش علوم پزشکی متحول شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌های این معاونت برای توانمندسازی اعضای هیات علمی در آموزش سخن گفت و افزود: با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی بستر‌های خوبی برای ارائه آموزش‌های الکترویک در حوزه سلامت فراهم شد.

وی ادامه داد: دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی برای اعضای هیات علمی برگزار شده و در حال حاضر ۱۳۶۰ نفر از اعضای هیات علمی در این دوره مشغول به تحصیل هستند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: نهادینه کردن اهمیت آموزش در بین اعضای هیات علمی می‌تواند تحول چشمگیری در آموزش ایجاد کند و این دوره مجازی هم همین هدف را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت مصوب شد که تمامی اعضای هیات علمی جدید الاستخدام ملزم به طی دوره مجازی ۹۶ ساعته آموزش پزشکی می‌باشند.

لاریجانی گفت: در این دوره مفاهیم مختلف حوزه آموزش علوم پزشکی از جمله مفاهیم مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش گنجانده شده است.

وی ادامه داد: آشنایی اعضای هیات علمی با این مفاهیم در بدو ورود به نظام سلامت می‌تواند تاثیر زیادی در نقش آموزشی این همکاران در دانشگاه‌ها داشته باشد و بدون شک ارتقای آموزش، زمینه‌های ارتقا در تمامی ارکان حوزه سلامت را به همراه خواهد داشت.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *