افزایش قیمت جهانی طلا، سکه را گران کرد

11:19 - 29 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۱۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه طلا و جواهر از افزایش 18 هزار تومانی قیمت سکه خبر داد و گفت: با افزایش 36 دلاری قیمت جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته، صبح امروز (یکشنبه) قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز افزایش یافت.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه طبیعتا با افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت طلا در بازار داخل افزایش می‌یابد، افزود: افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته تحت تاثیر قیمت جهانی طلا قرار گرفت اما عده ای به اشتباه، دلیل این افزایش را همزمانی با عید مبعث تحلیل کردند.

 وی ادامه داد: همزمانی با مناسبت عید مبعث تاثیری بر قیمت بازار داخل نداشت و عده‌ای افزایش تقاضا را علت افزایش قیمت‌ها می‌دانند در حالیکه قیمت‌ها فقط تحت تاثیر قیمت جهانی نوسان می‌یابد.

 وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت جهانی طلا گفت: منفی شدن شاخص‌ها در آمریکا در روزهای پایانی هفته باعث افزایش قیمت طلا شد.

کشتی‌آرای در خصوص پیش بینی وضعیت بازار داخل بیان کرد: امروز یکشنبه ، بازار جهانی تعطیل است و در روزهای دیگر تا چهارشنبه جاری، نیز تغییری ایجاد نخواهد شد زیرا وضعیت شاخص‌ها در در روزهای پایانی هفته اعلام خواهد شد بنابراین قیمت داخلی ثابت خواهد ماند.

 به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا از گرمی 95 هزار 800 تومان در هفته گذشته به 97 هزار تومان رسید و هر گرم افزایش 1200 تومانی داشت قیمت سکه نیز 18 هزار تومان گران تر شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *