رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خودروی سواری بازیکن فوتبال فعلا توقیف است/بازیکن خاطی در برابر قانون مقاومت کرده است

9:56 - 11 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۸۷۳۵
جانشین فرمانده ناجا گفت: خودروی سواری بازیکن سابق تیم فوتبال فعلا توقیف است. برای شکایت کردن از فرهاد مجیدی جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم و فعل این بازیکن را بررسی می‌کنیم.

خودروی سواری بازیکن فوتبال فعلا متوقف است/بازیکن خاطی در برابر قانون مقاومت کرده است

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا صبح امروز در حاشیه همایش سراسری فرماندهان (طرح نوروزی) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو‌ها بسیار عامل موثری بر کاهش تصادفات نیست.

وی ادامه داد: ما باید به مهمترین عامل تصادفات توجه کنیم. کیفیت خودرو، در شدت تصادفات و صدمات حاصل از تصادف موثر است.

سلیمانی اضافه‌کرد: یک بخش از این عوامل خود خودرو است و کیفیت و استحکام خودرو در شدت تصادف و صدمات نقش دارد همچنین جاده و راننده و محیط و مقررات نیز در کاهش تصادفات موثر است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: امروز قوانینی که وجود دارد بسیار بازدارنده نیست البته منظور من این نیست که جریمه زیاد شود جریمه به تنهایی نمی‌تواند جزو عوامل بازدارنده باشد. متاسفانه موضوع رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما و عدم توجه به آن هزینه بالایی ندارد. از طرف دیگر ما آگاه سازی و فرهنگ سازی برای اجرای مقررات نیز نکرده ایم. ما نتوانستیم از طریق رسانه‌ها این موضوع را تبیین کنیم که رانندگی به شخصیت اجتماعی یک جامعه فرهیخته برمی‌گردد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه افزود: آموزش و دادن آگاهی و دانش لازم به مردم و ارزش گذاری به پدیده رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همچنین حمایت و همکاری با پلیس و اگر راننده احساس کند که دیده می‌شود و نصب دوربین در هر ۲۰ کیلومتر در کاهش میزان تلفات تصادفات قدم برداریم.

سردار سلیمانی گفت: اگر راننده احساس کند که تحت کنترل است و رانندگی او تحت نظر است، بازدارندگی ایجاد می‌شود.

وی گفت: اگر دوربین‌های ما سرعت میانگین را لحاظ کند و ۲۰ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر دوربین داشته باشیم تصدفات کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: ماشین مجیدی بازیکن فوتبال توقیف است، در مورد نماینده بیجار با اینکه محدودیت و ملاحظاتی داریم، اما پای شکایت خود ایستاده ایم.

سردار سلیمانی گفت: مامور ما خودروی آن بازیکن را که سرعت بالا داشته متوقف می‌کند و آن فرد از اعمال قانون سرپیچی می‌کند. مامور ما نباید وظیفه خود را انجام دهد؟

وی گفت: اصلا انتشار این فیلم خودش جرم است و باید با او برخورد شود.

سردار سلمانی گفت: آدرس عوضی دادن پرداختن به مصداق است، بحث ما فقط آقای مجیدی نیست و باید برای این پدیده آسیب شناسی کنیم. برای شکایت کردن از فرهاد مجیدی جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم و فعل این بازیکن را بررسی می‌کنیم.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *