رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین تحولات میدانی غرب یمن؛ ۱۰۵ مرتبه نقض آتش بس در شهر و بندر الحدیده در ۷۲ ساعت؛ دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در حومه شهر حیس

16:01 - 24 دی 1397
کد خبر: ۴۸۵۲۹۱
مزدوران سعودی با حملات متعدد هوایی، توپخانه‌ای و زمینی علیه نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، آتش بس را در شهر و بندر الحدیده نقض می‌کنند.

آخرین تحولات میدانی غرب یمن؛ ۱۰۵ مرتبه نقض آتش بس در شهر و بندر الحدیده در ۷۲ ساعت؛ دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در حومه شهر «حیس»به گزارش گروه بین‌الملل ، آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، مزدوران سعودی با حملات متعدد هوایی، توپخانه‌ای و زمینی علیه نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، آتش بس را در شهر و بندر الحدیده نقض می‌کنند.

یک منبع میدانی در گفت‎وگو با میران اعلام کرد: به نظر می‌رسد توافق استکهلم به فرصتی برای مزدوران سعودی تبدیل شده تا بتوانند تجدید قوا کنند و دوباره خود را برای حمله به استان الحدیده آماده کنند.

این منبع میدانی به تحرکات ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در مناطق مختلف استان الحدیده اشاره کرد و افزود: انتقال نیرو و تجهیزات نظامی در نزدیکی خط تماس با نیرو‌های یمنی در شهر الحدیده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مزدوران سعودی در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۲۰ خمپاره به سمت مناطق مسکونی شهر الحدیده و مناطق حومه از جمله «دانشگاه الحدیده، خیابان صنعاء، خیابان ۵۰ و... شلیک کردند.

گزارش‌ها حاکیست، ائتلاف و مزدوران سعودی در ۷۲ ساعت گذشته هم حدود ۱۰۵ مرتبه توافق آتش بس را در شهر و بندر الحدیده نقض کردند و با ۵۵ خمپاره مناطق مختلف را هدف قرار دادند.

از شهر «حیس» در جنوب استان الحدیده و نزدیکی‌های مرز استان تعز خبر می‌رسد، ده‌ها تن از مزدوران سعودی حملات گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی علیه نیرو‌های یمنی انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی مستقر در ایستگاه‌های دفاعی موفق شدند تحرکات مزدوران سعودی را در منطقه به سرعت رصد کنند و در گام نخست پیشروی آنان را متوقف کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در نهایت پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته توانستند حملات مزدوران سعودی را به طور کامل در حومه شهر حیس دفع کنند.

حدود ۳۵ تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی در جریان دفع حملات در حومه شهر حیس موفق شدند خاکریز‌ها و ایستگاه دفاعی ایجاد شده مزدوران سعودی را هم منهدم کنند.

به گزارش میزان، مزدوران سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند؛ شهر حیس یکی از راه‌ها و نقطه اتصال استان تعز به مرکز استان الحدیده محسوب می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *