لزوم ارتقاء آگاهی‌های عمومی با محوریت پدافند غیر عامل

15:29 - 23 دی 1397
کد خبر: ۴۸۴۸۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم ارتقاء آگاهی‌های عمومی با محوریت پدافند غیرعامل گفت: مهم‌ترین عامل ایجاد آمادگی برای مواجهه هرگونه تهدیدی ارتقاء آگاهی‌های عمومی با رویکرد تخصصی است.

لزوم ارتقاء آگاهی‌های عمومی با محوریت پدافند غیر عامل

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدرضا حقی، معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی در جمع مدیران و کارشناسان حوزه‌های قضایی استان بر لزوم ارتقاء آگاهی‌های عمومی با محوریت پدافند غیرعامل تأکید کرد و در جمع مسئولان، کارشناسان و امنای اموال و همچنین ذیحسابان حوزه‌های قضایی در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به تهدیدات سخت و نرم موجود خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل ایجاد آمادگی برای مواجهه هرگونه تهدیدی ارتقاء آگاهی‌های عمومی با رویکرد تخصصی است.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به مسئولیت‌های فردی و جمعی افراد در جامعه گفت: چنانچه آحاد جامعه با حساسیت به وظایف فردی و اجتماعی خود عمل کنند شاهد بهبود شرایط خواهیم بود و این گونه حساسیت‌ها را می‌توان به محیط سازمانی در زمینه انجام دقیق وظایف و تکالیف محوله تعمیم داد.

وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حفظ حقوق بیت المال اذعان کرد: در این زمینه از طریق مراجع قضایی اقدامات بسیار خوبی به انجام رسیده و این اقدامات همچنین استمرار دارد و نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشته به نحوی که بسیاری از حقوق بیت المال احیاء و از هدر رفت آن‌ها پیشگیری به عمل آمده و بر این اساس برای تمامی همکاران محترم مجموعه قضایی در این خصوص توسط مسئولان محترم یادآوری بعمل آمده است.

حقی در این جلسه خواستار ثبت دقیق اقدامات انجام شده توسط کارشناسان حوزه مالی و امنای اموال و ذیحسابان شد و افزود: رعایت اصول ایمنی اشیاء، لوازم، امکانات و اطلاعات از موارد خواسته شده از این عزیزان است و در این زمینه رعایت بخشنامه ها، آئین نامه‌ها و دستورات سازمانی مورد انتظار است.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوع پدافندغیرعامل خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» لزوم توجه به این مقوله را یک بحث همیشگی دانستند و بدین ترتیب در مجموعه قضایی نیز بر ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه تأکید صورت می‌گیرد.

وی افزود: تمامی ارکان سازمانی باید برای حوادث طبیعی احتمالی مانند سیل و زلزله آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند با اعمال اقدامات پیشگیرانه و آینده نگرانه میزان صدمات و خسارات در این گونه موارد را کاهش داده و به حداقل برسانند.

در این جلسه همچنین دستورات لازم در خصوص نحوه نگهداری از اماکن و خودرو‌های سازمانی با محوریت اصول پدافند غیرعامل توسط معاون قضایی، مالی، پشتیبانی و عمرانی و رئیس کمیته پدافند غیر عامل دادگستری خراسان رضوی صادر شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *