رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساخت ۲۲ هزار و ۵۰۴ واحد شهری و روستایی در مناطق‌ زلزله‌زده کرمانشاه تمام شده است

9:46 - 23 دی 1397
کد خبر: ۴۸۴۶۸۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون استاندار کرمانشاه گفت:تاکنون کار ساخت تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۴ واحد شهری و روستایی تمام شده است که از این تعداد، ۱۹هزار و ۹۶۱ واحد روستایی و ۲ هزار و ۵۴۳ واحد شهری است.
ساخت ۲۲ هزار و ۵۰۴ واحد شهری و روستایی در مناطق‌ زلزله‌زده کرمانشاه تمام شده استمهرداد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به زلزله روز ۱۶ دی که با قدرت ۵.۹ ریشتری حوالی گیلانغرب در استان کرمانشاه را لرزاند، اظهار داشت: در این زلزله تنها به ۵۰ نفر از  هموطنان که عمدتا در حال فرار از منازل خود بودند، صدمه وارد شد و آسیب های جانی و مالی سنگینی گزارش نشد.
 
وی ادامه داد:  این زلزله در همان مناطق زلزله خیز قبلی رخ داد و اکثر خانه‌ها دراین مناطق مقاوم سازی شده‌ بودند، بنابراین خسارت مالی و جانی نداشتیم.

سالاری درباره روند بازسازی منازل شهری زلزله زده نیز گفت: با توجه به اینکه سرعت ساخت بناهای شهری افزایش یافته است، بنا داریم زمانبندی تحویل خانه‌های شهری که اسفند سال ۹۸ بود را ۶ ماه جلوتر بیندازیم و تا پایان شهریور کار را تمام کنیم.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه‌ روستایی ساخته شده است. اما با بروز  سه زلزله بزرگ دیگر در کرمانشاه، فرصتی ایجاد کردیم و مردم  ۳۶ هزار واحد که آسیب و ترک داشتند را تخریب کردند و برای بازسازی مجدد خانه های خود اقدام کردند. تا پایان امسال کار ساخت همه خانه‌های روستایی را تمام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون کار ساخت تعداد  ۲۲ هزار و ۵۰۴ واحد شهری و روستایی تمام شده است که از این تعداد، ۱۹هزار و ۹۶۱ واحد روستایی و ۲ هزار و ۵۴۳ واحد شهری  است. کار تعمیر ۵۸ هزار و ۹۷۸ واحد نیز تاکنون کارشان تمام شده است. این آمار بازسازی و تعمیر از اولین زلزله تاکنون است.

سالاری تصریح کرد: کار ساخت تعداد  ۲۳ هزار و ۳۰۹ واحد را نیز در دست داریم که از این میان، حدود هزار مورد درحال نصب در و پنجره است ۲۷هزار ۸۳۱ واحد درحال دیوار چینی و  تعداد ۲۸ هزار و ۹۰۰ واحدنیز در حال سقف زنی است. همچنین تعداد واحدها  تعمیری‌ در دست انجام به ۵۸هزار و ۹۷۸ واحد می‌رسد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۰۱ واحد  آن روستایی و تعداد ۴۰ هزار و ۵۷۸ واحد شهری  است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *