رفتار خشونت آمیز پلیس فرانسه با معترضان جلیقه زرد

15:56 - 15 دی 1397
کد خبر: ۴۸۲۴۴۰
هشتمین شنبه تظاهرات جلیقه زرد‌ها در حالی در شهر‌های فرانسه در حال برگزاری است که پلیس این کشور همچنان به اقدامات خشونت‌بار خود برای متفرق کردن معترضان ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، هشتمین شنبه تظاهرات جلیقه زرد‌ها در حالی در شهر‌های فرانسه در حال برگزاری است که پلیس این کشور همچنان به اقدامات خشونت‌بار خود برای متفرق کردن معترضان ادامه می‌دهد.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1938836_943.mp4']

هشتمین هفته تظاهرات جلیقه زرد‌ها از ساعاتی پیش آغاز شده و معترضان در شهر‌های مختلف با حضور در خیابان‌ها، در این تظاهرات شرکت کرده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها پلیس فرانسه در تظاهرات امروز نیز مانند شنبه‌های گذشته دست به اقدامات خشونت‌آمیز زده و از گاز اشک‌آور و ضرب و شتم برای متفرق کردن معترضان استفاده می‌کند.

var player = videojs('player_802205_1938322',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1938322',{},function (data) {}); }));

این اعتراضات ضد دولتی که از نوامبر سال جاری در فرانسه آغاز شد، روز گذشته (شنبه) هفتمین شنبه اعتراضی را پشت سر گذاشت. معترضان در ابتدا به افزایش مالیات بر سوخت اعتراض داشتند و اکنون خواستار استعفای مکرون رئیس جمهور فرانسه هستند.

بر اساس گزارش‎ها در مجموع تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از جلیقه زرد‌ها توسط پلیس فرانسه دستگیر شدند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *