نگرانی شهروندان آلمانی از فقیر شدن بعد از بازنشستگی

15:31 - 12 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۷۵۶
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد با بالا رفتن هزینه‌های سوخت و پایین بودن سود بانکی، نگرانی شهروندان آلمانی بعد از بازنشستگی افزایش یافته که این اتفاق ناامنی مالی در زمان سالمندی در بر می‌گیرد.
نگرانیبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد با بالا رفتن هزینه‌های سوخت و پایین بودن سود بانکی نگرانی شهروندان آلمانی بعد از بازنشستگی افزایش یافته که این اتفاق نا امنی مالی  در زمان سالمندی در بر می‌گیرد. نتایج این تحقیق در روزنامه جهان آلمان به چاپ رسیده که نشان می‌دهد بیش از نیمی از شهروندان آلمانی از نا امنی مالی خود در دوره سالمندی اظهار نگرانی می‌کنند.

در حالی که جمعیت کشور آلمان به سرعت در حال پیر شدن است، سیستم بازنشستگی به دلایلی همانند، بالارفتن هزینه‌های زندگی، پایین بودن سود بانکی، رشد اشتغال موقت و حقوق پایین تحت فشار بوده و این بدان معناست که شهروندان آلمانی برای کسب امنیت مالی در دوره بازنشستگی با مشکل رو به رو خواهند شد.

برنارد لورنتس، یکی از نویسندگان این تحقیق گفت، بسیاری از آلمانی‌ها معتقدند که حقوق بازنشستگی دیگر کفاف زندگی را نمی‌دهد. سیاستمداران برای رفع این این نگرانی باید اقدامی جدی انجام دهند.

به گفته کارشناسان این دومین سال متوالی است که نگرانی فقیر شدن در زمان سالمندی وجود دارد و به سرعت رشد پیدا کرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *