کمیته عرضه محصولات کشاورزی در "هرات" تشکیل می‌شود

22:23 - 11 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۱۷۲
رئیس اتاق بازرگانی هرات گفت: قرار است به زودی کمیته عرضه محصولات کشاورزی ایجاد شود تا سیاست‌های تولید محصول کشاورزی را تنظیم کند.

به گزارش گروه بین الملل ، خلیل احمد یارمند رئیس اتاق بازرگانی هرات گفت: در سال‌های اخیر کشاورزان هرات مطابق به نیازمندی بازار داخلی در این ولایت محصولاتشان را به بازار عرضه می‌کردند که سبب بروز کم فروشی و عدم نظم و انتخاب محصولات را در پی داشت.

وی تاکید کرد: در رویکرد جدید و ایجاد کمیته عرضه محصولات کشاورزی مطابق به تقاضا خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی هرات تصریح کرد: این رویکرد جدید سبب خواهد شد تا محصولات کشاورزی درجه یک و دو شناسایی و مقدار مصرف داخلی و خارجی برای صادرات مشخص و سپس محصولات کشاورزی نیز با خسارات پایین تولید و عرضه می شود.

از سوی دیگر شماری از کشاورزان در هرات نیز اعلام کردند: در سال‌های اخیر تمامی محصولات آنها با بهای اندک به فروش رسیده و خسارات هنگفتی نیز به آنها وارد شده است.

«عتیق الله رومل» رئیس برنامه‌ریزی اداره کشاورزی هرات نیز این طرح را برای پیشگیری از خسارات به کشاورزان و رشد کشاورزی مفید دانست و گفت: حکومت از کشاورزان حمایت می‌کند و برای صادرات محصولات آنها با حمایت های اتاق بازرگانی هرات زمینه صادرات فراهم خواهد شد.

شغل بسیاری از مردمان هرات کشاورزی است و سیاست های دولت در بحث کشاورزی به شدت روی زندگی عادی این افراد تاثیرگذار خواهد بود.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *