پلمب ۲ انبار حاوی ذرت دامی برای تهیه چیپس و پفک در استان البرز/ در حوزه قاچاق کالا و ارز 50 هزار 866 پرونده تشکیل شده است

16:31 - 10 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۰۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: ۲ پرونده مهم از وزارت بهداشت در خصوص استفاده از ذرت دامی به تعزیرات ارجاع شد که در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری گفت: ۲ پرونده مهم از وزارت بهداشت در خصوص استفاده از ذرت دامی به تعزیرات ارجاع شد که در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با همکاری دادستان کرج و تعزیرات حکومتی البرز پرونده در حال پیگیری است ، در هر دو پرونده ۲ هزار تن ذرت دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان نهاده های دامی به سیستم چرخه انسانی وارد شده است و متعلق به ۲ برند مهم چیپس و پفک هستند.

رایگانی گفت: هر دو هزار تن محموله این کارخانه پلمب شده و تا رسیدگی کامل دستور توقیف آنها صادر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: حدود ۷۰۰ تن از ذرت در فضای باز و بدون هیچ گونه ملاحظات بهداشتی نگهداری می شد که با حضور تعزیرات، سازمان های ذیربط انبارهای موجود در البرز پلمب شد.

وی ادامه داد: این پرونده در مرحله کارشناسی است تا بعد از آن رسیدگی شود.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود با اشاره به عملکرد 9 ماه گذشته بیان کرد: در طی این مدت 400 هزار پرونده تشکیل شد که با رشد 11 درصدی نسبت به کل سال گذشته با ورودی پرونده مواجه بودیم و میزان تخلفات 69 هزار میلیارد ریال برای متخلفین بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در حوزه بهداشت 34 هزار و 64 پرونده در شعب تشکیل و 155 میلیارد ریال متخلفین جریمه شدند.

وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا و ارز 50 هزار 866 پرونده تشکیل شده و متخلفین در این حوزه بیش از 33 هزار میلیارد جریمه شدند.

رایگانی بیان داشت: در بخش اجرای احکام در این بازه زمانی 355 هزار و 348 پرونده تشکیل شده و میزان وصولی در این 9 ماهه بیش از 3 هزار میلیارد ریال بوده است .

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به آمار پرونده لبنی گفت: برای 30 مورد شرکت‌های لبنی پرونده تشکیل شده که 5 پرونده در شعب تجدید نظر در حال رسیدگی است و همچنین یک پرونده در شعب عالی تجدید نظر و دو پرونده در مرحله اجرای حکم قرار دارد.

وی ادامه داد: در بحث مرغ، گوشت و لبنیات علی رغم اعلام قیمت محصولات که با حضور نماینده تولید کنندگان بوده است در بازار با عدم همکاری بخش خصوصی مواجه هستیم در حالی که این اعمال نظر با حضور بخش خصوصی بوده است.

رایگانی افزود: علیرغم اعلام کاهش قیمت لبنیات نه تنها در بازار اعمال نشد بلکه افزایش خودسرانه قیمت ها را نیز داشتیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: قیمت مرغ بین 9 تا 10 هزار تومان در هر کیلو اعلام شده اما بخش خصوصی در سطح اجرا همکاری مناسبی ندارد .

وی تاکید کرد: در سراسر کشور طرح نظارت بر توزیع گوشت و مرغ را آغاز کردیم و در روزهای آتی با حضور بیشتر گشت های مشترک این موضوع پیگیری خواهد شد.

رایگانی گفت: طی دو ماه اخیر با قاچاق دام مواجه بودیم که در این باره 613 پرونده به ارزش 55 میلیارد تومان در 9 ماه سال جاری مواجه بودیم که برای 439 پرونده حکم محکومیت صادر و 139 متهم با ارائه مدارک برائت گرفتند .

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به پرونده احتکار گفت: 340 حلقه لاستیک سواری و سنگین امروز در بازار توزیع شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان مبنی بر عدم کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار گفت: مشاهده می کنیم که لوازم خانگی نه تنها کاهش قیمت نداشت بلکه با ارز 18 هزاری در بازار عرضه می شود. اما آن چه ما توقع داریم این است که وقتی مسئولان این صنف کاهش قیمت در این حوزه را بیان می کنند چه زیبا است که زیر مجموعه صنف به تصمیم نماینده که به رسانه ها اعلام کرده احترام گذاشته و آن تصمیم را عملیاتی کنند.

رایگانی گفت: بخش خصوصی نسبت به اجرایی کردن ستاد تنظیم بازار در صنف خود مشکل دارد و تا زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی را اعلام نکند هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به پرونده های مربوط به قاچاق خودرو گفت : 164 پرونده مربوط به قاچاق خودرو است و به طور کلی پرونده های وارده ما در حوزه خودرو نسبت به کل سال قبل با افزایش 607 درصدی مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: شکایت‌هایی که در تهران و مراکز استان بوده که در شرکت‌های برگزاری کننده لوازم خانگی و مبلمان به هنگام تحویل کالا آدرس‌های غیر واقعی به مشتریان داده می‌شود و به هموطنان توصیه می‌شود از مراکز مطمئن خرید کنند و از متولیان برپایی نمایشگاه نیز می خواهیم از افراد با هویت شناخته شده را در این نمایشگاه ها به کار بگیرند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *