رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت فرهنگ سازی جهت استفاده مطلوب و بهینه از منابع آب / ثبت نام ۴۵۰ نفر در سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین

16:00 - 06 دی 1397
کد خبر: ۴۷۹۵۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان با بیان اینکه موضوع صیانت از منابع آب به فرهنگ سازی جهت استفاده مطلوب و بهینه از منابع آب نیاز دارد گفت: در این راستا می‌بایست بهره برداری از چاه‌های فاقد مجوز به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی میزان، علی دارینی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان بیان کرد: موضوع صیانت از منابع آب، به فرهنگ سازی جهت استفاده مطلوب و بهینه از منابع آب نیاز دارد و در این راستا می‌بایست بهره برداری از چاه‌های فاقد مجوز به صفر برسد.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان افزود: استفاده از ظرفیت جوامع محلی به همراه مسئولان و رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی در حوزه مصرف آب می‌تواند گام مؤثری در جهت رفع معضل کم آبی باشد.


وی ادامه داد: در جهت تسریع در خدمات رسانی عموم هم استانی ها، سامانه ساماب (سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین) در استان راه اندازی شده است و ۴۵۰ نفر از مالکان و کشاورزان روستائی در سامانه موصوف ثبت نام کردند و بدون مراجعه حضوری از خدماتی همچون دریافت کنتور و حق آبه و... بهره‌مند شدند.


به گزارش میزان، دراین جلسه طرح پویش جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط با همکاری فرمانداری مهدیشهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. در این طرح که توسط کارشناسان و صاحب نظران تدوین شده است سهم هریک از دستگاه‌های شهرستان گرمسار در اجرای طرح پویش جامع و اقدامات مؤثر ایشان تشریح و کارنمایی شده است. با اجرای شاخص‌های مورد انتظار کاهش ۵ درصدی در سال اول و کاهش ۱۰ درصدی در سال دوم برای برخی از آسیب‌های اجتماعی در حوزه اجرای این طرح مورد انتظار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *