پذیرش ۸ هزار و ۱۳۹ مددجو در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه/ نیازمند تامین اعتبارات برای افزایش ظرفیت نگهداری هستیم

16:02 - 03 دی 1397
کد خبر: ۴۷۸۸۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه به منظور افزایش ظرفیت نگهداری مددجویان و معتادین متجاهر در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه نیازمند تجهیز و تامین امکانات و تامین نیروی انسانی هستیم، گفت: امیدواریم براساس تفاهم نامه منعقده میان سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبارات لازم در این راستا اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر  اظهار کرد: با توجه به توافق صورت گرفته بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان‌های استان تهران مبنی بر ایجاد مراکز درمانی دولتی و مجاز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان، موضوع ماده ۱۶ اصلاحیه قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۱۳۷۶، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه از تاریخ ۱۸/۱۱/۹۵ اقدام به پذیرش، غربالگری، درمان و نگهداری معتادین متجاهر نموده است و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از دی ماه سال ۱۳۹۵ تصریح کرد: اخذ مجوز موقت فعالیت مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان با ظرفیت ۹۰۰ نفر به مدت شش ماه، پذیرش ۸۹۶ نفر مددجو درسال ۹۵، پذیرش سه هزار و ۸۴۷ نفر مددجو در سال ۹۶، و پذیرش تعداد سه هزار و ۳۹۶ نفر در سال ۹۷ تا دوم دی ماه از مجموع اقدامات صورت گرفته است.

محبی افزود: تغییر کاربری و راه اندازی سالن‌های بال C، اردوگاه فشافویه در بهمن ماه ۹۵، اخذ مجوز و افزایش ظرفیت جدید به تعداد ۸۰۰ نفر از تاریخ ۲/۱۰/۹۶ و انجام فرآیند اسکان مددجویان از جمله اقداماتی است که می‌توان در این حوزه به آن اشاره کرد.

مدیرکل زندانهای استان تهران مجموع مددجویان پذیرش شده تاکنون را 8 هزارو 139 نفر و مجموع خدمات روزانه ارائه شده را 658196 نفر در روز عنوان کرد.

وی با اشاره به فرآیند اسکان مددجویان خاطر نشان کرد: فرآیند اسکان مددجویان در سه مرحله پذیرش، نگهداری و ترخیص انجام می شود.

محبی اضافه کرد: از تیرماه سال جاری فرآیند غربالگری توسط سازمان بهزیستی انجام می شود و سپس مددجویان تحویل اردوگاه داده می شوند.

مدیرکل زندانهای استان تهران با اظهار امیدواری در خصوص تامین اعتبارات لازم بر اساس تفاهم نامه منعقده، اظهار کرد: با توجه به اینکه جهت افزایش ظرفیت نگهداری به تعداد 5 هزار نفر، نیاز به تجهیز و تامین امکانات از جمله تجهیزات وتاسیسات موتورخانه ها ،‌ تجهیزات برق و دوربین مداربسته، تامین نیروی انسانی و ... نیازمند تامین اعتبار هستیم و انشاءالله تخصیص باقی مانده اعتبار به اداره کل زندانهای استان تهران انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *