گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیران خارجه کویت و چین

17:22 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۳۷۵
گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیران خارجه کویت و چین
وزیر خارجه کویت با ابلاغ تسلیت دولت و ملت کشورش درپی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، گفت که کویت در کنار دولت و ملت ایران ایستاده است.

خبرگزاری میزان - عبدالله علی الیحیا، وزیر خارجه کشور کویت طی تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، ضمن ابراز تاسف نسبت به حادثه پیش آمده برای رئیس‌جمهور و وزیر امور خاجه ایران، مراتب تسلیت و همدردی امیر، دولت و ملت کویت را به دولت و مردم ایران ابلاغ کرد.

وزیر خارجه کویت همچنین، گفت: ما در این مصیبت در کنار دولت و ملت ایران ایستاده‌ایم.

باقری ضمن تشکر از ابراز همدردی و ارسال پیام‌های تسلیت از سوی امیر و دولت کویت با اشاره به تلاش‌های شهید آیت‌الله رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان برای گسترش و تعمیق روابط با کشور‌های همسایه، بر ادامه این مسیر تاکید کرد.

 

ما جائو شو، قائم‌مقام وزارت خارجه جمهوری خلق چین روز دوشنبه در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه مراتب تسلیت عمیق و همدردی شی جین پینگ، رئیس‌جمهور و وانگ یی، وزیر خارجه چین با دولت و مردم ایران را ابلاغ کرد.

ما جائو شو در این گفت‌وگو با گرامیداشت نقش آیت‌الله رئیسی در تحکیم و تعمیق مشارکت راهبردی ایران و چین، ضمن اشاره به پیام رئیس‌جمهور چین، وی را دوست خوب مردم چین دانست که رهبری چین از درگذشتش احساس افسوس و تاسف می‌کند.

قائم مقام وزارت خارجه چین همچنین نقش امیرعبداللهیان را در پیشبرد برنامه ۲۵ ساله و تعاملات منطقه‌ای را گرامی داشت و ابراز تاسف وزیر خارجه چین از این حادثه را یادآور شد.

باقری نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام آمادگی طرف چینی از ساعات نخست این رویداد و مساعدت انجام شده در شبانه‌روز گذشته، از ارسال پیام‌های تسلیت و تماس تلفنی روز جاری مقام‌های چین تمجید و آن را نشانه‌ای از عمق مشارکت راهبردی ۲ کشور و دوستی و حمایت ۲ دولت از یکدیگر در مقاطع حساس عنوان کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه عزم دولت ایران برای پیشبرد همکاری همه‌جانبه و بدون وقفه با چین و هماهنگی نزدیک وزارت خانه‌های امور خارجه ۲ کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *