دادستان مرکز استان خراسان شمالی در جریان بازدید میدانی مشکلات سیل‌زدگان را بررسی و پیگیری کرد

8:42 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خراسان شمالی در جریان بازدید میدانی مشکلات سیل‌زدگان را بررسی و پیگیری کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در بازدید از مناطق سیل‌زده در شهرستان بجنورد دستورات لازم را به منظور تسهیل روند کمک به آسیب‌دیدگان از سیل صادر کرد.

خبرگزاری میزان - سیدجواد ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی ضمن بازدید از برخی مناطق سیل زده در شهرستان بجنورد و بررسی و پیگیری آخرین وضعیت موجود، از نزدیک در جریان فرایند امدادرسانی قرار گرفت و در راستای تسهیل روند کمک به آسیب دیدگان از سیل، دستور‌های مقتضی را صادر کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سیل اخیر خسارات جانی در پی نداشته، ولی به بخش‌های کشاورزی و باغداری و نیز به حوزه دام و احشام خسارت‌های جدی وارد شده و همچنین با وجود تمهیدات بازدارنده در برخی مناطق سیلاب وارد منازل مسکونی شده که بلافاصله با اقدامات جهادی از تشدید و تداوم روند تخریب جلوگیری به عمل آمد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به تشکیل جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: با پیش‌بینی تمهیدات مراقبتی و سازوکار‌های پیشگیرانه، حجم خسارت‌ها به‌طور نسبی کمتر از موارد مشابه گذشته به نظر می‌رسد. ولی با این وجود دستگاه‌های خدمات‌رسان با آمادگی لازم و سرعت عمل مناسب، به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند.

وی گفت: پیش‌بینی مسیر‌های مناسب‌تر جهت هدایت سیلاب و تقویت سازوکار‌های نظارتی و پیشگیرانه تا حدود زیادی مانع از بروز خسارت‌های جدی شد.

ایلالی با بیان اینکه در راستای صیانت از حقوق عامه به مدیران دستگاه‌های مسئول در خصوص بروز هر گونه قصور، تقصیر و ترک فعل تذکرات لازم ارائه شده، به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی همچنین از چند پایگاه امداد و نجات هلال احمر در برخی مناطق مرکز استان بازدید و ضمن بررسی و ارزیابی عملکرد این مجموعه‌ها از مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی امدادگران در راستای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اخیر قدردانی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *