تور «بازدید از نادیده‌های یک موزه» در کتابخانه و موزه ملی ملک

11:32 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۰۰۳
تور «بازدید از نادیده‌های یک موزه» در کتابخانه و موزه ملی ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک، برنامه ویژه «تور بازدید از نادیده‌های یک موزه» را هم‌زمان با دهه کرامت و هفته میراث فرهنگی برگزار می‌کند.

خبرگزاری میزان - برنامه ویژه «بازدید از نادیده‌های یک موزه» در چارچوب بازدید از تالار‌ها و پشت صحنه موزه در تاریخ‌های ۲۴، ۲۵، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دوستداران فرهنگ و هنر، نگاهی به نادیده‌های موزه‌ای خواهد داشت که می‌کوشد نمایی نو پیش روی گردشگران بگذارد. کارگاه‌های مرمت و مستندنگاری، آزمایشگاه آثار و صحافی، بخش‌هایی از یک موزه به شمار می‌آیند به شیوه معمول در برنامه بازدید گردشگران و بازدیدکنندگان موزه گنجانده نمی‌شوند. این بخش‌ها که نادیده‌های موزه‌ها قلمداد می‌شوند، پشتوانه فنی و تکنیکی نگهداری و حفاظت اشیای تاریخی‌اند که یک موزه بدون آن‌ها با مساله‌ها و دشواری‌های گوناگون روبه‌رو خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در این تور فرصت می‌یابند بخش‌هایی از کتابخانه و موزه ملی ملک را به تماشا بنشینند که در زمان‌های دیگر ممکن نیست. این تجربه نو به گردشگران امکان می‌دهد دریابند موزه‌ها برپایه چه توانمندی‌ها و پشتوانه‌های فنی و تخصصی فعالیت می‌کنند. کارشناسان متخصصی و راهنمایان موزه در کنار گردشگران، تسهیل‌گر شناخت این بخش‌ها برای شرکت‌کنندگان در تور خواهند بود.

«تور صحنه و پشت صحنه (بازدید از نادیده‌های یک موزه)» از جذاب‌ترین برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید. این برنامه ویژه در چارچوب چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه ویژه، برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر و نام‌نویسی می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱-۶۶۷۲۶۶۱۳ داخلی ۱۳۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *