تدوین سیاست‌های دوستدار خانواده؛ لازمه تحقق شعار جوانی جمعیت

10:31 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تدوین سیاست‌های دوستدار خانواده؛ لازمه تحقق شعار جوانی جمعیت
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، گفت: یکی از معضلات مهم جامعه امروز روند فزاینده پیر شدن جمعیت کشور است.

خبرگزاری میزان - عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، در آیین اختتامیه دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت موسسات خیریه که با حضور بیش از ۲۰۰ تشکل مردم نهاد در باغ موزه ملی دفاع مقدس تهران برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرزند‌آوری را یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان و وظیفه مادری آنان برشمردند، اظهار کرد: یکی از معضلات مهم جامعه امروز روند فزاینده پیر شدن جمعیت کشور است، لازم است همه سازمان‌های مردم نهاد در کنار دولت به میدان آمده و برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را درباره تحقق اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به کار ببندند.

جلالیان به مغفول ماندن تدوین سیاست‌های دوستدار خانواده به‌عنوان یک امر ضروری اشاره و اظهار کرد: ایجاد امید در زوج‌های جوان و ترغیب آنان به فرزند‌آوری و همچنین کاهش سن ازدواج باید علاوه بر تعریف بسته‌های تشویقی، در عمل اقدام‌ها و سیاست‌های تکریم بنیاد خانواده است در سطح جامعه اجرا شود.

به گفته معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، ارائه ویژه و بهینه خدمات در اماکن تفریحی، ورزشی، درمانی و... به خانواده‌ها و زوج‌های جوان باید در اولویت باشد.

جلالیان در پایان گفت: سیاست‌های دوستدار خانواده و جوانی جمعیت را در راستای حقوق شهروندی می‌دانیم و برای تحقق آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق شهروندی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *