خسارت جزئی زلزله به ۳۲۰ واحد مسکونی در لامرد استان فارس

9:50 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خسارت جزئی زلزله به ۳۲۰ واحد مسکونی در لامرد استان فارس
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از ارزیابی ۳۲۰ واحد مسکونی در پی زلزله اخیر شهرستان لامرد خبر داد و گفت: خسارت به این واحد‌ها جزئی بوده است.

خبرگزاری میزان - روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر در عمق ۲۲ کیلومتری زمین، شهرستان لامرد استان فارس را لرزاند که در پی آن به برخی از واحدهای مسکونی خسارت جزئی وارد شد.

در همین راستا علی‌رضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین وضعیت منازل مسکونی آسیب‌دیده گفت: پس از وقوع زلزله بلافاصله اکیپ‌های ارزیابی به منطقه اعزام و واحد‌هایی که آسیب جزئی دیده بودند شناسایی شدند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اظهار کرد: تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، تعداد ۳۲۰ واحد ارزیابی و کارشناسی شده که عمده خسارت‌های وارده شامل آسیب به دیوار‌های غیرسازه‌ای بوده و با تعمیرات قابل رفع است.

حمیدی با اشاره به تخصیص وام تعمیراتی به واحد‌های آسیب‌دیده افزود: با توجه به خسارت جزئی واردشده به برخی از واحد‌های مسکونی، وام‌های تعمیراتی کم‌بهره برای این واحد‌ها درنظر گرفته خواهد شد تا کار تعمیرات واحد‌ها آغاز شود که بعد از ارزیابی کامل واحد‌ها تخصیص می‌یابد. 

وی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۰ نیز زلزله‌ای در محدوده شهرستان لامرد استان فارس به وقوع پیوست و به هزار و ۷۸۰ واحد خسارت وارد شد که در همان زمان مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تاکید کرد: خوشبختانه بازسازی واحد‌ها در سال ۱۳۹۰ باعث شد زلزله اخیر بدون خسارات جانی باشد و خسارت عمده به واحد‌های مسکونی وارد نشود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *