بزرگداشت فردوسی در نمایش «بیژن و منیژه»

15:18 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۸۱
بزرگداشت فردوسی در نمایش «بیژن و منیژه»
بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در اجرایی ویژه از نمایش «بیژن و منیژه» در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی، در استقبال از ۲۵ اردیبهشت، روز فردوسی در تقویم رسمی کشور گروه اجرایی نمایش «بیژن و منیژه» اجرایی ویژه همراه با تجلیل از محمد روشن شاهنامه‌پژوه بزرگ برگزار خواهد داشت.

در این مراسم که با تجلیل از محمد روشن شاهنامه‌پژوه بزرگ برگزار می‌شود چهره‌هایی نظیر احمد مسجد جامعی، حکمت‌الله ملاصالحی، اصغر دادبه، مهدی محبتی، عبدالمهدی مستکین، علی خدایی و پوران درخشنده حضور خواهند داشت.

تئاتر «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه‌کنندگی مهدی بخشیانی که از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، با استقبال تماشاگران مواجه شده است.

یلدا یزدانی و سبحان مهدی پور خوانندگان این اثر نمایشی هستند و صادق چراغی نیز آهنگساز نمایش موزیکال بیژن و منیژه است.

گفتنی‌ست در این تئاتر قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی، علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده، آیسان نوریان، اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی ایفای نقش می‌کنند.

«بیژن و منیژه» با حضور بازیگران تئاتر و هنرمندان موسیقی و به صورت موزیکال با همراهی خوانندگان پس از ۹ ماه تمرین اجرا می‌شود.

این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

لازم به ذکرست که بیست و پنج اردیبهشت، روزی است نمادین برای شناخت بهتر و بیشتر حکیم طوس. اندیشه هایش، روایت هایش، گفتارهایش، طرز نگاهش به زندگی و پیرامون و اعصار گذشته و حال و آینده و فهم بهتر روایت‌های حکیمانه اش در باب موضوعات مختلف که صد‌ها سال بعد، به نثر و نظم رندان ادب پارسی، سعدی شیرین سخن و حافظ خلوت نشین نیز به صور  دیگر، مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *