وزیر فرهنگ: محمد خزاعی سابقه درخشانی در برگزاری جشنواره فیلم فجر دارد/ تولیدکنندگان فیلم‌های زیرزمینی با برخورد جدی مواجه می‌شوند

13:44 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۵۱
وزیر فرهنگ: محمد خزاعی سابقه درخشانی در برگزاری جشنواره فیلم فجر دارد/ تولیدکنندگان فیلم‌های زیرزمینی با برخورد جدی مواجه می‌شوند
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به سابقه درخشان محمد خزاعی در برگزاری جشنواره فیلم فجر در ادوار گذشته به برخورد جدی با تولیدکنندگان فیلم‌های زیرزمینی تاکید کرد. 

خبرگزاری میزان - محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه آیین رونمایی از اثر نقاشی «مائده» و در جمع خبرنگاران درباره انتصاب محمد خزاعی به عنوان دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال تصمیم گرفتیم از سابقه درخشان دوران دبیری ایشان در جشنواره فیلم فجر استفاده کنیم و سابق بر این هم با حفظ سمت و مسئولیت در بخش‌های دیگری هم این انتصاب‌ها را شاهد بوده‌ایم. 

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره ساخت فیلم‌های به اصطلاح زیرزمینی و غیرقانونی که سر از جشنواره‌های خارجی درمی‌آورند، تشریح کرد: تولید و انتشار چنین فیلم‌هایی خلاف قانون است و هرجا مطلع شویم جلوی آن را می‌گیریم و با عوامل آن برخورد جدی می‌شود، چرا که ضرر تولید چنین آثاری فارغ از ناهنجاری‌های اجتماعی و خانوادگی، به جریان تولید آثار فرهنگی و هنری در کشور هم آسیب وارد می‌کند. 

وی ادامه داد: ما وزارت ارشاد را یک نهاد تنظیم‌گر در این عرصه می‌دانیم و به همه کسانی که در این عرصه مرتکب اشتباه شده‌اند این توصیه را داریم که به دور از ناهنجاری و بنابر روال قانونی و متعارف، فیلم‌های خود را بسازند. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد با رسول اف، تاکید کرد: اشتباه ایشان محرز است و در سازمان سینمایی برخورد جدی می‌کنیم ان‌شاالله دیگر شاهد این اشتباهات نباشیم. 

اسماعیلی درباره افزایش استقبال از نمایشگاه کتاب تهران برخلاف شایعاتی که وارد شد، گفت: امسال شاهد ۳۰ درصد افزایش و رشد در این عرصه هستیم. اعداد و ارقام دقیق است و ناشران از همه اقشار آمدند و از مردم خواهش می‌کنیم از طریق سامانه خرید کنند. چرا که به صورت رایگان می‌توانند کتاب‌های خود را در خانه تحویل بگیرند. 

وی ادامه داد: یارانه را بالا بردیم که عدالت فرهنگی اتفاق افتد. هرکسی از طریق سامانه کتاب تهیه کند ۳۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند. برخلاف این شایعات باید بگویم شاهد تراکم جمعیت هستیم تا جایی که برخی از مسئولان در نمایشگاه از این جهت نگرانی هم داشتند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین درباره تعیین تکلیف بنیاد پویانمایی گفت: بنیاد پویانمایی به ابلاغ رییس جمهور رسید و اعضا و هیئت امنا که انتخاب شده‌اند پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتصاب و دیگر فرآیند شکل‌گیری خواهند رسید. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *