نظارت و بازدید از مهدکودک‌های قم در دستور کار قرار گرفت

9:52 - 28 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۲۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: دادستانی قم با رویکرد علاج قبل از وقوع و سیاست اصلاح اصولی و پایه‌ای، نظارت و بازدید از مهدهای کودک را در دستور کار خود قرار داده و بازدید از این مراکز را به زودی اجرایی خواهد کرد.

نظارت و بازدید از مهدکودک‌های قم در دستور کار قرار گرفتمهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ضمن تاکید بر نقش مهدکودک‌ها که شکل دهنده شخصیت وجودی نسل‌های بعد جامعه هستند اظهار کرد: با توجه به افزایش چشمگیر مشارکت زنان در نیروی‌کار و اشتغال آنان به تحصیل و کار، تعداد کودکانی که به مهدکودک‌ها سپرده می‌شوند رو به افزایش بوده و امروزه مهدکودک به عنوان عنصری مهم در مسیر تربیت و شکل دهی شخصیت کودکان به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: دادستانی قم با رویکرد علاج قبل از وقوع و سیاست اصلاح اصولی و پایه‌ای، نظارت و بازدید از مهدهای کودک را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به اهمیت موضوع و بررسی اینکه مهدهای کودک فعال در سطح استان شرایط مناسب و استانداردهای لازم را دارند، بازدید از این مراکز را به زودی اجرایی خواهد کرد.

این مقام قضایی ضمن اشاره به این که مهدکودک‌ها باید از هر لحاظ استانداردهای لازم را با رعایت بهداشت جسمانی، روحی و روانی داشته باشند گفت: بازدید و نظارت از مهدهای کودک تحت نظر واحد سرپرستی دادسرا صورت می‌پذیرد و مهدهای که شرایط لازم را نداشته باشند و سلامت اطفال را به خطر بیندازند قطعا از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد و با متخلفین برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

کاهه در پایان گفت: مهدکودک‌ها زیر نظر بهزیستی بوده و اخذ مجوز فعالیت باید از این نهاد صورت پذیرد. این در حالی است که برخی مهدهای فعال در قم مجوزهایی از مراکزی دیگر اخذ و مشغول فعالیت هستند که این موضوع حتما بررسی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *