رئیس کل دادگستری استان لرستان: کمیته رصد مدیران وظیفه پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه انتخاباتی را برعهده دارد

15:45 - 18 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۹۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان: کمیته رصد مدیران وظیفه پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه انتخاباتی را برعهده دارد
رئیس کل دادگستری استان لرستان وظیفه کمیته رصد مدیران را پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه انتخاباتی و صیانت از مدیران دانست و گفت: در هر جا که جرم انتخاباتی صورت بگیرد، تخلف و جرم مستندسازی و پرونده مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ضمن تقدیم و تشکر از حضور و اقدامات موثر و فعال اعضای ستاد در حوزه مسئولیت خود در راستای برگزاری انتخاباتی در کمال صحت و سلامت و نیز صیانت از آرا مردم، اظهار کرد: با لطف و عنایت الهی مرحله اول انتخابات به خوبی پشت سر گذاشته شد و یک انتخابات خوب و آرام به واسطه زحمات همه شما عزیزان برگزار شد و در مرحله دوم نیز با هماهنگی خوبی که بین اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی وجود دارد، انتخاباتی خوب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که انتخاباتی سالم و با کمترین تخلفات و جرایم برگزار کنیم، بیان کرد: نگاه ما به انتخابات، تحقق بخشیدن به مولفه‌های چهارگانه مد نظر مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری ضمن تاکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران تا زمان برگزاری انتخابات، اظهار کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی بایستی گزارشات و تخلفات مدیران و مسئولین و همچنین کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها را به موقع مستندسازی و ارائه دهند تا با متخلفین برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان وظیفه کمیته رصد مدیران را پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه انتخاباتی و صیانت از مدیران دانست و افزود: در هر جا که جرم انتخاباتی صورت بگیرد، تخلف و جرم مستندسازی و پرونده مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

وی مسئله خرید و فروش رای را یکی از دغدغه‌های مطرح ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی برشمرد و افزود: در روز انتخابات بایستی پیرامون شعب اخذ رای توسط ضابط پایش مستمر صورت گرفته و افرادی که اقدام به خرید و فروش رای می‌کنند مورد برخورد قانونی قرار گرفته و به دادسرا معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری افزود: بایستی جهت پیشگیری از خرید و فروش رای زمینه‌های آن را از بین ببریم که یکی از این زمینه‌ها گرفتن عکس از رای است و در همین راستا بایستی ممنوعیت گرفت عکس ار رای به برگزارکنندگان انتخابات در شعب اخذ رای ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: با اقدامات مختلف برخی افراد بعنوان مطالبه گری در فضای مجازی که امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زند، تحت عنوان بر هم زنندگان امنیت روانی جامعه برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری خطاب به ضابطین دادگستری تاکید کرد: دخالت غیر قانونی مدیران در انتخابات و جرایمی که مرتکب می‌شوند بایستی مستندسازی دقیق صورت گرفته و به موقع به مراجع قضایی ارسال شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: اصل بی طرفی استفاده و فرصت برابر نامزد‌های انتخاباتی جهت استفاده از امکانات دولتی بایستی مورد نظارت نهاد‌های نظارتی قرار گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که اعلام و القای پیروزی نامزد انتخابات بدون رعایت تشریفات قانونی در فضای عمومی و اعلام نتایج پیش از تشریفات قانونی جرم است و با آن برخورد جدی صورت می‌گیرد، گفت: بایستی جرایم انتخاباتی و عواقب آن برای مرتکبین در صدا و سیما برای همه آحاد جامعه تشریح و تبیین شود.

انتهای پیام/                                                                                                                                               


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *