خبرنگاران حاضر در هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان از مرکز مانیتورینگ سامانه کنترل قاچاق سوخت استان بازدید کردند

15:36 - 18 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۹۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
خبرنگاران حاضر در هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان از مرکز مانیتورینگ سامانه کنترل قاچاق سوخت استان بازدید کردند
خبرنگاران و عکاسان حاضر در هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه از مرکز مانیتورینگ سامانه کنترل سوخت استان هرمزگان بازدید کردند.

خبرگزاری میزان _خبرنگاران حاضر در هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه به همراه رئیس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از مرکز مانیتورینگ سامانه کنترل قاچاق سوخت استان هرمزگان بازدید کردند .

سرادر علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این بازدید، اظهار کرد: استان هرمزگان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک کشور از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. این استان یکی از استان‌های اولویت‌دار کشور است.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین شاخصه استان تعامل خوب بین تمام مسئولان استان است. با توجه به اینکه در استان شاهد تنوع قومیتی زیادی هستیم و همچنین این استان یکی از استان‌های مسافرپذیر کشور است، اما خوشبختانه با تلاش مجموع همکاران در دستگاه انتظامی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان از لحاظ شاخص‌های امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار داریم و این نتیجه همراهی مردم در تبعیت از قانون و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در شورای تامین استان است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از وجود هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار مرزی در استان خبر داد و گفت: مردم استان از محل هم نشینی با مرز‌ها امکان اشتغال در زمینه صیادی دارند و برای ایجاد زمینه برای اشتغال آنان باید امنیت مطلوب باشد.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان در زمینه حمل و نقل، گردشگری و واردات و صادرات یکی از استان‌های مهم کشور است، اما در کنار آن از لحاظ امنیتی مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های انتظامی استان در حوزه پیشگیری و مقابله با بحث قاچاق سوخت است، عنوان کرد: ترافیک در برخی از محور‌های استان تحت شعاع این موضوع قرار گرفته و قاچاق سوخت باعث ایجاد مشاغل کاذب و برخی جرایم در استان شده است.

سردار جاویدان اضافه کرد: دغدغه ما این است که این موضوع را ریشه‌ای حل کنیم. در همین راستا اقدامات فراوانی برای حذف بستر‌های این اقدامات و افزایش آگاهی مردم اجرا شده است. با رعایت چارچوب‌های قانونی اقدامات اثرگذاری برای کاهش قاچاق سوخت در استان انجام شده است. از جمله این اقدامات می‌توان به ضربه بنیان‌های مالی قاچاقچیان اشاره کرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ طرح برای مقابله با قاچاق انجام دادیم که بخش اعظمی از آن در حوزه دریابانی بود. همچنین سال گذشته ۴ هزار و ۲۶۸ دستگاه انواع خودرو‌های شوتی ضبط شد.

وی افزود: همچنین ۴۲۰ هزار متر لوله‌هایی که از انبار‌ها و مخازن برای انتقال سوخت به شناور‌ها یا منازل استفاده می‌شد، شناسایی و امحا و هزار و ۴۸۰ عدد انواع مخزن سوخت ضبط شد. ۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز در زمینه قاچاق سوخت دستگیری داشتیم که این افراد به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند

سردار اسماعیلی فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان نیز در این مراسم، در تشریح موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان، اظهار کرد: این استان هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز دریایی با کشور‌های حوزه خلیج فارس و بیش از ۲ هزار کیلومتر مساحت دارد.

وی مبارزه با قاچاق در انواع و اقسام آن را یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کشور برشمرد و تصریح کرد: به این دلیل طرح‌های زیادی در این حوزه اجرا شده و فرماندهی انتظامی در کنار مرزبانی و دستگاه قضایی عملیات‌های فراوانی داشته است.

سردار اسماعیلی اضافه کرد: در دو سال اخیر ۴۰ درصد توان شناوری ما افزایش پیدا کرده و به گفته سردار رادان امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته خود داشت. همچنین حدود ۲۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق فقط در دریابانی کشف شد‌.

فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان یادآور شد: در حوزه دخانیات نیز بیش از ۲۴ میلیون نخ سیگار کشف و ضبط شد. همچنین بیش از ۲۳ هزار لوازم منزل نیز ضبط شد و در این میان بیش از ۹۵۰ شناور قاچاق بر توقیف شده است.

وی عنوان کرد: امسال و در ۵۰ روز اخیر بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت کشف و ضبط شده است.

سردار اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما این هشدار را به قاچاقچیان می‌دهیم که مرزبانی و فرماندهی انتظامی استان با حمایت دستگاه قضایی سال سختی را برای قاچاقچیان رقم می‌زند. ما تلاش می‌کنیم با شناسایی نیرو‌های اصلی و سرکردگان باند‌های قاچاق به بنیه مالی آن‌ها نیز ضربه سختی بزنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *