ضرروت افزایش مسیر‌های ویژه دوچرخه در پایتخت

16:58 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۱۵۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران بر ضرروت افزایش مسیر‌های ویژه دوچرخه در تهران تاکید کرد.

به گزارش گروه جامعه ، حجت نظری در مراسم رونمایی از ۳۰۰ دوچرخه هوشمند که صبح امروز در منطقه دو شهرداری تهران برگزار شد، گفت: شهرهوشمند یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه تمامی مدیران قرار بگیرد و در واقع چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت استفاده از امکانات و تجهیزات هوشمند برویم.

نظری با بیان اینکه شهروندان تهرانی شایسته استفاده از بهترین امکانات هستند، اظهارکرد: مدیریت شهری در صدد تامین امکاناتی است تا شرایط شهروندان را بهبود بخشد و به طور قطع استفاده از دوچرخه‌های هوشمندی که تحت عنوان بیدود فعالیت می‌کنند، تاثیر قابل توجهی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا خواهد داشت البته نباید استفاده از این دوچرخه‌ها در چند نقطه محدوده وجود داشته و تعداد آن نیز محدود باشد.

وی با بیان اینکه به ما قول داده شده تا این طرح در سایر مناطق تهران نیز اجرایی شود، گفت: اگر از اینگونه طرح‌ها حمایت شود و مدیریت شهری موانع موجود را برطرف کند می‌توان به کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی امیدوار بود.

نظری درباره راه اندازی مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری نیز گفت: این مساله مکرراً از سوی شهروندان و کنشگران حوزه پیاده روی و دوچرخه سواری مطرح شده و ما نظرات بسیاری از شهروندان در این خصوص را مطرح کرده ایم. باید مسیر‌های دوچرخه‌سواری در تهران افزایش یافته و در اکثر معابر به خصوص معابر پرترافیک و غیرشیب دار شهر چنین مسیر‌هایی تعبیه شود. ما نیز این موضوع را سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران منتقل کرده ایم و تا جایی که من اطلاع دارم آن‌ها در حال بررسی این مساله هستند و امیدوارم که به نتیجه برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *