مصوبه شورای شهر مبنی بر باغ بودن زمین‌ها گاه امتیازی برای مالکان محسوب می‌شود

16:34 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۱۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی پرونده یک پلاک ثبتی مبنی بر باغ بودن یا نبودن، گفت: مصوبه شورای شهر مبنی بر باغ بودن زمین‌ها گاه امتیازی برای مالکان محسوب می شود

به گزارش گروه جامعه ، افشین حبیب زاده در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی پرونده یک پلاک ثبتی مبنی بر باغ بودن یا نبودن گفت: در اینکه زمین های مزروعی را نیز باغ تشخیص دهیم یا خیر باید به این نکته توجه کنیم که وقتی ما اعلام کنیم زمینی باغ است، مالکان آن می رفتند برای آن زمین با سی درصد سطح اشغال پروانه می گرفتند و می ساختند.

نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ولی وقتی می گفتیم زمینی باغ نیست، مالکان آن زمین باید طبق ضوابط شهرسازی و روال قانونی برای ساخت مجوز می گرفتند.

وی تاکید کرد: به محض اینکه ما می گوییم زمین باغ است، خودبه خود مجوز ثانویه ای صادر می کنیم که حتی اگر نمی توانسته با مزروعی پروانه ساخت بگیرد، با مصوبه باغ می توانسته مجوز ساخت بگیرد. فکر نکنیم اگر بگوییم باغ است یک حقی را از مالک ضایع می کنیم. وقتی شورا اعلام می کند که زمینی باغ است، یک مجوزی داده می شود که براساس آن مالکان می رفتند مجوز ساختی را دریافت می کردند و رای شورا مبنی بر باغ برخی مواقع امتیاز محسوب می شده است. 

حبیب زاده ادامه داد: لذا صدور رای باغ یا غیرباغ در شرایط متفاوت آثار متفاوتی بر جای می گذارد. در این صورت گاهی رای باغ بودن می تواند موجب حفظ یک باغ شود و گاهی می تواند موجب صدور مجوز ساخت خارج از ضوابط گردد که باید هنگام صدور رای به این نکته توجه کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *