آمادگی مرزبانی ناجا و نیروی زمینی ارتش بر تقویت تعاملات با هدف افزایش توانمندی‌های مرزی/ مرزبانان جمهوری اسلامی ایران، نقطه قوت مرز‌ها

16:13 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۱۳۶
فرمانده مرزبانی ناجا و جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر تقویت تعاملات و ارتباطات با هدف افزایش توانمندی‌های مرزبانی به منظور دفاع بهتر از مرز‌ها تاکید کردند.

به گزارش گروه جامعه سردار قاسم رضایی در نشست با فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر مرزی تایباد، بر تقویت روحیه تعاملی و همکاری در انجام ماموریت‌ها تاکید و اظهار کرد: بی شک تبادل اطلاعات با ارتش بر توانمندی‌های مرزبانی به منظور دفاع بهتر از مرز‌ها خواهد افزود.

وی با اشاره به جایگاه مرز و مرزبانی از نگاه قرآن و احادیث، بیان داشت: هنگامی که در شرایط سخت تابستان و زمستان در پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی شاهد خدمت همرزمانم هستم، با مشاهده روحیه خستگی ناپذیرشان از آنان انرژی می‌گیرم و به یاد رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌افتم.

فرمانده مرزبانی ناجا به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: "مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است" اشاره و بیان کرد: گفت: جایگاه مرز، ملی است و مرزبانان غیورمان قطعا بر این امر واقف هستند و دلیرمردانه از مرز‌های کشور حراست و پاسداری می‌کنند به گونه‌ای که امنیت در مرز‌ها حاکم است.

سردار رضایی به تهدیدات پیرامون جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: هیچ کشوری به اندازه کشور ما، تهدیدات بیرون از مرز‌ها را ندارند به نحوی که هر روزه مزدوران قصد خرابکاری دارند، اما توطئه شوم آنان توسط این دلاور مردان خنثی می‌شود.

وی به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و نیز وجود بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک در شرق کشور اشاره و بیان کرد: بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر در همسایگی شرقی ما بیش از ۹ هزارتن تولید مواد دارد و همین موضوع باعث شده قاچاق مواد افیونی به یکی از مهمترین معضلات استان‌های مرزی شرق کشور تبدیل شود.

سردار رضایی در تشریح خصوصیات بارز یک مرزبان، چهار شاخصه مهم را برشمرد و گفت: انضباط ظاهری، اشراف اطلاعاتی، اقتدار و "مجاهد فی سبیل الله "، از شاخصه‌هایی است که در مرزبانان ما وجود دارد.

وی افزود: با تلاش مضاعف و تبادل اطلاعات با ارتش با تمام توان از مرزها، دفاع خواهیم کرد که ان شاءالله نتیجه آن امنیت، همدلی و اقتدار بیش از پیش است.

امیر سرتیپ "نوذر نعمتی" جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وجود مرزبانان در نقاط صفر مرزی را یک نقطه قوت دانست و افزود: وضعیت امروز مرزبانی با گذشته قابل قیاس نیست؛ مجموعه مرزبانی بسیار خوب و ولایت مدار هستند و به عنوان یک ایرانی به مرزبانان کشور مان به خود بالیده و به آن افتخار می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه آماده هرگونه همکاری و تبادل اطلاعات با مرزبانان هستیم، گفت: مرز جای مقدسی است چرا که با خون پاک شهداء آغشته شده و این امر وظیفه ما را سنگین می‌کند.

جانشین نیروی زمینی ارتش در خاتمه گفت: وجود نعمت ولایت در این دوره بسیار ارزشمند است و از این بابت خدا را شاکریم که تحت فرمان فرمانده معظم کل قوا هستیم؛ با تمام توان و استعداد از مرزبانان پشتیبانی می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *